Avatar billede fej Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:37 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Er der chance for at blive busted, hvis man bruger eDonkey2000

Hvis man downloader ulovlige film, musik, spil og programmer fra eDonkey2000. Hvor stor er chancen så for at blive busted.
Kan man roligt downloade eller er det "farligt"?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2003 - 18:39 #1
Har du læst Ekspertens regler ?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:43 #2
Tsk tsk tsk. Dette er et seriøst forum. Lærer folk aldrig at forstå det!!!
Avatar billede fej Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:43 #3
ja, hvorfor?
Jeg ved godt at spørgsmålet er lidt..

Men jeg downloader altså ikke ulovlige ting. jeg vill bare vide hvad chancen er ...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2003 - 18:46 #4
Det er ikke tilladt at:

    spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale.
Avatar billede plazm Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:46 #5
Hvis du ikke downloader ulovlige ting og har en clean comp så er der jo intet at være bange for...?!?!
Avatar billede fej Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:47 #6
jaa okay det kan jeg sku godt se.. Men jeg kender bare så mange som downloader og de er jo ikke blevet taget!
Avatar billede tkmbh Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:49 #7
For at komme med et slags svar så er der vel ingen der kan sige hvor stor chancen er. Man kan jo ikke rigtig sige 10-20-50-80%.
Jeg ved bare at for et stykke tid siden tog Antipiratgruppen en del Kazaa brugere og "statuerede" nogle eksempler.
Avatar billede fej Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:49 #8
nej det er rigtig nok. Men bliver mine venner taget og kommer til at betale på bøder på mange tusind?
Avatar billede kick Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:50 #9
ANTI Gruppen laver screen dump af ALT hva du share på eDonkey eller hvilket som helst anden form for P2P software.Og i det screen dump billed de tager napper de din IP og kontakter derefter din ISP og får derefter ret til at få din adresse og vil derefter komme et smut forbi din dør.
Avatar billede kick Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:52 #10
Det kommer meget anpå hvad du share men 1 album koster så vidt jeg husker 80KR
Film 100Kr pr styk
Avatar billede tkmbh Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:52 #11
Om dine venner kommer til at betale mange penge??? Ja hvis de bliver taget slipper de nok ikke med et par tusinde.
Tænk på hvad software koster og så kommer bøden oveni!!!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:54 #12
jaja, nu kan AGP jo ikke udstede bøder.

De kan anlægge et privat sagslæg, hvor mange indgår et forlig inden det kommer i retten. AGP er efter sigende ikke meget for at gå i retten, da screenshots sjældent er nok til en dom.

Hvor stor risikoen er? Hvis du bruger sådanne programmer må du forvente at blive busted før eller siden... hvis du ikke gør det, kan du få dig en slem overraskelse en dag.
Avatar billede fej Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:54 #13
Jeg kender ingen eller nogen, som kender nogen, der er blevet taget.
Efter min mening burde der være mere kontrol det.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:58 #14
Jeg kender nogen som kender nogen og så lidt videre vist, som var blevet taget og det var oppe i 100.000 kroners klassen men så har man vist også hentet en del.
Du bør nok se at få lukket dette spørgsmål inden du får en admin på nakken!!!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:59 #15
til fej's forsvag... det her er jo dybest set et juridisk spørgsmål - han beder ikke om hjælp til at undgå det, kun til lidt mere info om det.
Avatar billede fej Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:59 #16
Jeg lukker. jeg ville bare lige høre. Tror jeg holder mig fra eDonkey2000 ect.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
03. oktober 2003 - 19:17 #17
Jeg hørte at prisen var: 150 for en film, 120 for et album og 20 kr på enkelte musikfil... så er det jeg tænker.. hvis nu man har hentet alle sange i et album på nær én får man så rabat? ;)
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:21 #18
fair nok at du lukker fej.... men hvad med points?
Avatar billede kick Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:35 #19
Tror godt nok ikke lige frem du får nogen form for rabat...togsverd1985
Avatar billede fej Nybegynder
15. april 2007 - 22:07 #20
Så fik jeg endelig givet point ;-)