Avatar billede unkill Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:25 Der er 9 kommentarer

Kan kun spille en på gennem router

Hej.

Jeg har en SMC EZ Connect Barricade Broadband Router.
Jeg gamer ofte cs. Men her da vi holdt LAN kunne vi kun få 1 til at connecte til en cs server afgangen. Aldrig 2.
Har en fornemmelse af at det er noget med routeren at gøre. Nogle der ved hvorfor vi ikke kan spille med 2 spillere? :)

Hilsen Peter!
Avatar billede kenp Novice
02. oktober 2003 - 17:15 #1
AT der du spiller op i mod, kun kan se at der er 1 ip-adresse i har jo den samme så kan du jo ikke connecte 2 gange.
Avatar billede unkill Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:28 #2
Vi har gjort det på andre routere før hen, så det har intet med det at gøre.
Avatar billede aagaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:36 #3
unkill ->> Der er forskel på router... som kenp også siger så kan det være fordi i har samme ip, og tjek lige konfigurationen på routeren (mht. til evt. portene).
Avatar billede unkill Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:14 #4
aagaard du mener interne iper?
pga vi har jo self samme internet ip :).
og porte burde ikke have nogle indflydelse
Avatar billede finn_rud Nybegynder
09. oktober 2003 - 20:41 #5
Kør med officielle på indersiden og officielle på ydersiden
enable  NAT/PAT på routeren.
Din ip adr skal konverteres til en officielle når du kommer ud på nettet, eller vil du jo ike kunne få svar tilbage. da du siikert kun har en officielle ip adr. skal der køres NAT eller PAT (NETWORK ADDRESS TRANSLATION/ PORT ADDRESS TRANSLATION)
Avatar billede mousemanly Nybegynder
11. oktober 2003 - 16:30 #6
Hej, jeg har det samme problem med en Surecom 4504AX router, så jeg er interesseret i at høre om der er fundet en løsning. En af mine venner har en D-link router, og der har vi ikke dette problem. Jeg er 99% sikker på at vi har NAT aktiveret, men det der med PAT ved jeg ikke rigtig, jeg mener ikke at det findes på D-link's router, den har kun NAT. Det er en DI-804.
Avatar billede finn_rud Nybegynder
11. oktober 2003 - 16:58 #7
hvis du køre nat er det ok, der skal ikks både køres nat og og pat.
du kan se om du køre nat ved først at køre en ipconfig, (se om du får en uofficiel 10.x.x.x 172.16.x.x-172.32.x.x eller en 192.168.x.x adr.)
hvis du gør det, køre du 100% nat.
Se om der er flere fra samme Lan (indersiden) som kan kommer på internettet på samme tid, hvis der er det og i stadig køre uofficiel adr. skulle du også kunne spille flere på samme tid.
ps. selvfølgelig kan man godt køre nat med officiel adr.
Avatar billede mousemanly Nybegynder
11. oktober 2003 - 21:46 #8
Jeg kører NAT. Vi har adresserne 192.168.0.(100, 101 og 102)
gateway = 192.168.0.1
og to DNS'er hos ISP'en.
Men vi kan IKKE spille to på samme server i samme spil, hvilket vi kan hos min kammerat som har en D-Link router.
PS: Vi har prøvet både med faste ip'er og som den kører p.t. med routeren som DHCP server - den har også en 4 ports switch.
Vi har også prøvet at låne D-link routeren, og så kan vi godt spille samtidig, så det er routeren der giver problemer.
Avatar billede unkill Nybegynder
15. oktober 2003 - 22:10 #9
Fandt selv fejlen. Grunden er at i nogle routere skifter routeren selv port hvis der er flere der prøver at bruge den. Det gør min ikke så når flere begynder at connecte på port 27005 går det jo galt.
Det man skal gøre er at skrive clientport "ny port" i consolen inden man connecter. :)