Avatar billede mcp Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP server på W2K-DC

Hej Eksperter
... Er der ikke nogen af jer der kan fortælle mig hvordan
jeg giver almindelige bruger i AD lov til at logge på den default W2K FTP server selv om at den er installeret på en Domain Controller. Min administrator konto kan sagtens logge ind , men alle andre domain users kan ikke ?

mvh.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 08:24 #1
Start Domain Controller Security Policy.
Naviger til:
Security Settings >Local Policies >User Right Assignment.
Højreklik på Log on localy, vælg Security...
Tilføj de brugere/grupper du ønsker.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:31 #2
Avatar billede mcp Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:59 #3
Tak for svaret! Det var endligt også det jeg selv mente men det virker bare ikke altid in Real Life , øv.

Jeg har prøvet både med brugere og grupper + secedit /enforce , samt genstart og ventet i flere dage. Brugeren kan sagten logge på og browse alle filerne (NTFS = OK) men får ikke adgang via FTP.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 20:14 #4
Nu tager du vel ikke fejl af "Domain Controller Security Policy" og "Domain Security Policy" ? Hvis du ikke har taget fejl, så er det opsætningen af din FTP server vi skal se på.

:-)