Avatar billede henriklarsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 07:27 Der er 10 kommentarer

Computer lukker selv ned

Jeg har et problem med, at min computer selv lukker ned efter et givet tidsrum. Efter ny genstart går der kortere og kortere tid til den lukker ned igen - hvad kan der være galt
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. oktober 2003 - 07:42 #1
Det kan godt skyldes at din computer har et problem med at komme af med varmen.
Skriv lige lidt mere om din maskine, så vi har lidt mere at arbejde med.
Du kunne jo starte med at rense den for støv :0)
Hvis du har en amd cpu skal du måske have en bedre køler på.
Hvis du ikke allerede har, så sæt et par kabinetblæsere i. De koster ikke alverden :0)
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 07:49 #2
Er din antivirus opdateret ? Hvis ikke gør det ! Blaster ormen der hærgede DK for 1½-2 mdr. siden får nemlig PC'en til at restarte.
Hvis du har Blaster kan du finde et removaltool her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html
Avatar billede micca Nybegynder
01. oktober 2003 - 07:51 #3
Kører du xp, kan det være en hardware fejl! Ved at Soundblaster Live og MSI mx440 64mb grafik har nogle problemer!Men må give Mr. Anderson ret i det lyder som du koger over ;-)
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:06 #4
900 mhz Pentium 3 med windows 2000.
Antivirus er opdateret og ormen er fundet og fjernet!

Det med, at den koger over lyder meget sandsynligt - jeg piller låget af og får kigget på det. Indtil videre tak for hjælpen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:25 #5
Hvordan går det?
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:17 #6
har desværre ikke fået gjort noget ved det endnu
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:20 #7
Sker der mere her?
Avatar billede henriklarsen Nybegynder
28. oktober 2003 - 08:04 #8
jeg har ikke haft tid til at gøre noget ved det....så der sker ikke noget her mere!
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:03 #9
Det bare iordn du :0)
Vend endelig tilbage når du har taget dig tid til at kigge på det.....
Avatar billede ms7829 Nybegynder
01. december 2003 - 00:49 #10
Der er bundkort hvor man i Bios selv kan "sige" at pc skal lukke ned når Temp bliver en hvis antal Grader.