Avatar billede jlassen Nybegynder
30. september 2003 - 20:54 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk: Partitioner

Hej

Jeg har delt min harddisk op i et C-drev(5 GB), hvor windows ligger på. Og et d-drev(55 GB), hvor spil m.m. mere ligger.
Da jeg vil genindstallerwindows på c-drevet, kom jeg til inde i xp-indstalationen, at lave en partition på D-drevet som er ligeså stort som den var før.
Så jeg har med anre ord lagt en partition oveni, men uden at formatere.
Efter indtsalationen af windows på c-drevet, skriver den når jeg dobbelklikker på drevet d: i Denne Computer, at "d-drevet ikke er formateret, skal det formateres nu?" Og jeg vil altså ikke formatere, da jeg har vigtige dokumenter liggen på den.
Når jeg går ind i egenskaber hedder filsystemet "RAW".

Kan jeg lave det om til FAT32 som det var før? Jeg har prøvet i fdisk ved hjælp af en startdiskette, og et program som hedder Partition Magic, men intet hjalp.

Håber nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Jonas
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 20:56 #1
Partition Magic:  Hvis du vil have en ny partition, skal du trykke på "Create new partition".
Har du partitioneret din harddisk fuldt ud, men gerne vil have den delt op, kan du højreklikke på partitionen og vælge split. Hvis du ikke har mulighed for dette, må du "Rezise partitions" og så gøre den mindre, for derefter at oprette en ny i det nu tomme område.
Avatar billede nmh Nybegynder
30. september 2003 - 21:09 #2
Jeg er bange for dit gamle d-drev ikke er til at få fat på med normale metoder. :o(

Det, at du har fået lavet dit gamle fat32 drev om til en ntfs-partition, gør det vanskeligt. Der vil nok være nogen, dr ville kunne rede dine data, men det er ikke noget, der kan ske med standardmetoder.
Avatar billede jlassen Nybegynder
30. september 2003 - 21:16 #3
Okay det lyder ikke godt..
Findes der ikke nogen almindelige programmer som kan genskabe formaterede eller slettede filer?
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 21:20 #4
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 21:20 #5
Avatar billede jlassen Nybegynder
30. september 2003 - 21:28 #6
Okay tak, så burde det jo i virke hvis jeg formatere drevet når den spørge om det, også bagefter går ind og bruger http://www.runtime.org/gdb.htm til at genskabe de formaterede filer det rigtigt?
Avatar billede jlassen Nybegynder
30. september 2003 - 21:34 #8
Ird er du sikker på at jeg kan få de formaterede filer tilbage igen ved at bruge dette program http://www.runtime.org/gdb.htm?
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:04 #9
Hvis det andet ikke virker har easyrecovery et godt program: prøv evt. deres free trial program. link --> http://www.ontrack.com/freesoftware/
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 08:38 #10
du skal ikke formatere eller pille ved partitionen mere, inden du bruger et recovery program. brug getdataback eller r-studio og scan partitionen sådan som den er nu, så skulle du gerne finde dine gamle filsystemer igen. jeg har ikke brugt getdataback, kun r-studio, og det har indtil nu virket.
Avatar billede jlassen Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:22 #11
ebe gider du ligge et svar så giver jeg dig og ird ½ af pointene hver!!!
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 19:39 #12
Tak for point siger jeg så
Avatar billede jlassen Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:36 #13
Velbekom, vi skal bare lige have ebe til at lægge et svar
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 22:32 #14
sker her :)
Avatar billede ebe Praktikant
02. oktober 2003 - 06:28 #15
takker :)
Avatar billede jlassen Nybegynder
02. oktober 2003 - 14:05 #16
Nej, det er mig der TAKKER!!!