Avatar billede mostcrazy Nybegynder
30. september 2003 - 18:28 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Probs med computerstart

Hey...

Jeg har lidt problemer med en computer som ikke vil starte. Ved start, så starter den og begynder at tælle ram op, efter dette fortsætter den til hvor der står noget om copyright på BIOS'n. Herefter sker intet.

Jeg har prøvet at resete BIOS'n, pille hdd fra, pille alle kort ud (undtagen grafikkort) - intet hjalp.

Nogen der forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg vil ikke mene at det kunne være hdd der var brændt af, da den jo ikke er nået dertil i opstartsprocessen?

På forhånd tak...
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
30. september 2003 - 18:42 #1
har du prøvet med et andet bundkort?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
30. september 2003 - 18:47 #2
nej, det har jeg desværre ikke lige mulighed for at prøve
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
30. september 2003 - 19:04 #3
skriver den noget hvor den går i stå? eller siger den nogle lyde? nogle gange er der en lille diode på motherboardet... hvis du har en lyser den så?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
30. september 2003 - 20:11 #4
det eneste den skriver der hvor den går i stå er det der med copyright, men ikke nogen fejl meddelser. Den siger ingen lyde og det med diode ved jeg ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
30. september 2003 - 23:26 #5
Er enig dig, at den ikke når til opstartprocessen.

Iøvrigt - men en ringe trøst for dig - har jeg selv sidste uge haft lignende fejl/problem. Hos mig var det bundkortet, som var røget.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
01. oktober 2003 - 00:00 #6
ok, jeg glemte også at sige at det jo ikke er muligt at komme ind i bios'n da den ikke kommer så langt så den registrere at man trykker på DEL
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:07 #7
Prøv eventuelt at flashe BIOS. Hvilket bundkort er det du har probelmer med ?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:34 #8
flashe BIOS?

jeg ved ikke lige hvilket mærke bundkort det er, da det er en standard PC fra Fujitsu
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 09:07 #9
Flashe BIOS er at udskifte den eksisterende BIOS med en ny. Men det bliver svært(=umuligt), hvis man ikke har modelnummeret på bundkortet.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:49 #10
ok, men altså i er enige i at det er bundkortet den er gal med og ikke noget andet ?
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:29 #11
Det er en maskiner der ellers har kørt med samme hardware uden problemer før ?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:33 #12
Jeps maskinen har kørt næsten uden problemer siden 98.

Jaaah, det er en gammel sag :P
Avatar billede schred Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:38 #13
Tror det er bundkortet, og hvis den er fra '98 kan det ikke betale sig at reparere på den, men prøv evt. at finde en brugt på nyhedsgruppen dk.marked.privat.pc eller www.dba.dk - eller køb noget nyt :-D
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
01. oktober 2003 - 18:40 #14
tror også bare det bliver en sprit ny :)

takker for svarene