Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 18:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "skip intro"

Jeg har lavet en intro bestående af 4-5 movieclips, som bliver afspillet et efter et. Derudover har jeg lavet en "skip intro" knap, som springer til et nyt movieclip efter introen, og samtidig "slukker" for introen.

Ingen problemer der - knapper linker rigtigt - men det er ligesom om afspilningen af introen fortsætter "i baggrunden", og når den så når til slutningen af det sidste movieclip opstår der alligevel problemer.

Kan man på en eller anden måde stoppe afspilningen af udvalgte movieclips i stedet for bare at gøre dem usynlige?

Håber det er til at forstå
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 18:37 #1
movieclipnavn.stop();
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 18:38 #2
movieclipnavn = instance name

...er du med?
Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 18:43 #3
YES!!!

Jeg vidste, det ikke kunne være så svært... Tusind tak for hjælpen!

Post lige et svar, så du kan få dine point!
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 18:45 #4
Velbekomme, men behold selv nogle af dine point. Det var et nemt spm.

: ) Jakob
Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 18:52 #5
Ja, det var det vel egentlig - lidt flovt, at jeg ikke selv havde fundet på det...

Men jeg lovede 100 point, så det får du:-)! Så kan du altid give mig et par hints "for free" næste gang;o)
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 19:01 #6
Top! :D
Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 19:15 #7
Måske allerede nu?! Kender du noget til lyd i Flash?! Når jeg har lagt en lyd ind, kan man vælge forskellige sync. metoder - event, start, stop og stream. Hvad gør de hver især, og hvornår bruger man hvilken?!
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 19:36 #8
start = start en lyd

stop = stop en lyd

event = bestemmer at det er en event lyd (ikke syncroniseret med timeline, skal downloades helt før den kan afspilles. bruges typisk til lyd FX som bang etc.)

stream = bestemmer at det skal være en streaming lyd (syncroniseret til timeline, kan afspilles inden komplet downloaded. bruges typisk til baggrunds musik eller tale)
Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 19:45 #9
I dette tilfælde er det en lydeffekt (dvs. event?) som skal passe til nogle streger der kommer flyvende ind fra forskellige sider, så derfor kunne det være rart hvis de var synkroniseret til stregens bevægelse (dvs. stream?) - hvad gør jeg så?!
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 19:58 #10
sæt den til stream
Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 20:23 #11
er der iøvrigt en måde man kan få et enkelt lydklip til at spille uafbrudt?! Jeg har et lydklip på 15 sekunder, som jeg gerne vil have liggende som baggrundsmusik og spille hele tiden. Skal jeg sætte den til at loope helt vildt mange gange, eller er der en anden måde?!
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. september 2003 - 20:24 #12
uden action script kan du kun sætte den til at loope 999 gange, ikke uendeligt. Men 999 er ofte nok : )
Avatar billede cheops Nybegynder
29. september 2003 - 23:48 #13
OK, jeg takker for hjælpen endnu en gang - nu har du efterhånden fortjent dine 100 point;-)
Avatar billede jakwag Nybegynder
30. september 2003 - 09:04 #14
hehe... ellers; hit me!