Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
29. september 2003 - 15:01 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Centrering af tal i felt, men stadig alignet efter komma

Det kan godt være svært at forklare, men HERE WE GO.
Jeg vil gerne centrere en række tal under hinanden, midt i kolonen, de har forskeligt antal cifre foran kommaet. Derfor bliver kommaet forskubet og kommer til at zig-zagge. Kan jeg centre i kolonen, men aligne efter kommaet ?
Avatar billede angak Nybegynder
29. september 2003 - 15:08 #1
Kunne du ikke overveje at sætte fast antal decimaler?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
29. september 2003 - 15:11 #2
Her er der tale om kr., så decimaleren vil altid være 2. Det giver en ok. alignement så længe de er højrejusteret. Det er først i det øjeblik man centrete i feltet balladen opstår. Er det muligt at lave tabulatorer ?
Avatar billede angak Nybegynder
29. september 2003 - 15:16 #3
Marker cellerne
Vælg "Formater celler"
Under vandret, vælg "Højre (indrykning)"
Sæt indrykning til hvad du synes
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
29. september 2003 - 15:22 #4
Jeg har kun left (indent), ikke right (indent). Når jeg bruger denne, sker det modsatte af hvad jeg vil, netop fordi antalet af cifre foran komma variere. Sætter jeg alignment til right, og forsøger at lave indent skifter den automatisk til left (indent).

Nogen forslag til hvad jeg gør galt ??
Avatar billede angak Nybegynder
29. september 2003 - 15:33 #5
Hvilken version af Excel har du?
Avatar billede jkrons Professor
29. september 2003 - 15:36 #6
Højreindrykning virker upåklageligt hos mig, men det bliver tallene jo ikke direkte centrerede af. Dog kan man opnå noget der ligner med det forkromende øjemål. Men husk der skal ikke meget indrykning til, måske 3 eller 4 afhængig af, hvor lange tallene er.

Du kan ikke bruge tabulator i Excel, så hvis du ikke kan få højreindrykningen til at fungere tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre.
Avatar billede aheiss Praktikant
29. september 2003 - 15:47 #7
Du kan også bruge brugerdefineret formatering, eksempelvis :
#.##0,00  efterfulgt af et passende antal mellemrum
Avatar billede bak Seniormester
29. september 2003 - 15:49 #8
Formater cellerne sådan
??.???.???,???;[Rød]-?.???.???,???;

her forventer jeg kun tre cifre efter komma men det kan du nemt ændre ved at indsætte flere ?
Avatar billede angak Nybegynder
29. september 2003 - 15:50 #9
Du kan også benytte indsæt symbol. På andet faneblad (Specialtegn) kan du indsætte en "Langt mellemrum". Lidt á la tabulator, men rimelig besværligt
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
29. september 2003 - 15:51 #10
Excell version 9.0.6926 SP3
Avatar billede angak Nybegynder
29. september 2003 - 16:02 #11
Personligt tror jeg at den bedste løsning er forslaget fra aheiss...
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
30. september 2003 - 11:46 #12
Bak, det virker....men hvordan f... bestemer jeg så antalet af betydene cifre. 55,00 bliver eksempelvis til 55,

Hvordan får jeg to betydene cifre på ?
Avatar billede bak Seniormester
30. september 2003 - 11:55 #13
Betyder det at du vil køre med et fast antal cifre efter kommaet. Så skal du nok bruge ahiess's eksempel ellers er den her
??.???.???,00??;[Rød]-?.???.???,00??;
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
30. september 2003 - 12:15 #14
Bak, den sidste fungede ikke (3,  ,00). Aheiss din løsning, om end lidt generisk er nok den hurtigste. Tak for hjælpen.

Bak, ska' du lige være med påp pointene ??
Avatar billede bak Seniormester
30. september 2003 - 12:18 #15
s'føli virker det :-)
du har sat et komma for meget ind.
??????,00??
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
30. september 2003 - 13:22 #16
Øvvv, du har sku ret....hva' ska du ha' lidt point med ??
Avatar billede bak Seniormester
30. september 2003 - 14:42 #17
ok ;-)
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
30. september 2003 - 17:16 #18
Pricipielt sku Aheiss vel også ha muligheden, kigger ind i morgen ! Endnu engang tak til alle
Avatar billede aheiss Praktikant
02. oktober 2003 - 10:36 #19
Jamen hvis du bruger lidt af min løsning tager jeg da gerne imod lidt points :-)
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:45 #20
Ladies and Germs, unskyld ventetiden. Røg afsted til udlandet. Takker for hjælpen herfra.