Avatar billede Slettet bruger
29. september 2003 - 07:37 Der er 3 kommentarer

Scheduled task, starter ikke hver gang

Hej.

Jeg har lavet en bat fil der skal eksekveres dagligt via scheduled tasks. Dette fungerer umiddelbart rigtig godt, problemet er bare, at det IKKE er altid at den starter tasken. Nogle gange sætter den status til could not start, da den åbenbart ikke kunne starte den. Problemet er IKKE .bat filen da den er meget simpel og funger korrekt. Hvad kan det så være og hvordan kan jeg fikse det??
Avatar billede panduro Nybegynder
29. september 2003 - 21:06 #1
At din bat-fil fungerer korrekt når du selv starter den mens du er logget på som administrator er ikke det samme som at den virker når schedularen starter den unden dens bruger, som måske er System.
Post dog bat-filen her, så vi har noget at kikke på.
Du kan også prøver at sætte en PAUSE ind i bunden af din bat-fil, så du kan se hvad der står i konsol-vinduet når den har kørt...
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2003 - 07:47 #2
det batfilen gør at er at eksekvere en .asp url vha programmet curl. Problemet er som sagt ikke batfilen, det er selve scheduled tasks der er probs med. Jeg har flere forskellige tasks kørende som heller ikke fungerer mere. Det er efter at webserveren er genstartet tror jeg. Så det er en windows konfig der er noget galt med...
Avatar billede panduro Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:09 #3
OK, det lyder lidt som nålen i høstakken.
Hvis du ikke får scheduleren til at køre skulle du overveje at installere en af de utallige schedular-services som man kan downloade. Selv bruger jeg et freeware produkt der hedder "Windows Schedular", som kan hentes på http://www.splinterware.com/