Avatar billede neproxi Nybegynder
28. september 2003 - 23:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mailserver - Hvad og hvordan?

Hej

jeg skal ha sat en mailserver op på en debian woody maskine.

Den skal have følgende funktionalitet:
SMTP + POP3 + Imap + mysql (bruger database) + spam filter + smtp-auth + mailinglist + webadministration + virtualdomains + webmail

Der skal gerne kunne oprettes imap mapper på niveau med "inbox" "sendt mail" osv. og ikke bare under folderen "inbox"

Virtual domains mailbrugere og mailinglister skal kunen oprettes via webinterface (admin interface).

Jeg vil gerne have forslag til hvilke systemer jeg skal vælge og gerne en vejledning til hvordan jeg installerer dette (step by step guide)
Avatar billede mfalck Praktikant
28. september 2003 - 23:23 #1
http://lws.dk/kategori/4 er der vist alt du har behov for- qmail, courier etc etc
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2003 - 23:30 #2
Qmail med mine bedste anbefalinger, kan det meste af maildelen af dine krav og er rimelig let at sætte op. Kik også på webmin soom administrationsinterface, så vidt jeg husker kommer den med integration til Qmail
Avatar billede neproxi Nybegynder
28. september 2003 - 23:31 #3
Muligvis.. Men den guide er til Redhat..
Vil gerne ha en guide til Debian..
Og er der SMTP-auth på qmail (så den kræver login for SMTP) ?
Avatar billede mfalck Praktikant
29. september 2003 - 08:29 #4
Avatar billede pbudk Nybegynder
29. september 2003 - 08:32 #5
Avatar billede neproxi Nybegynder
29. september 2003 - 09:22 #6
Courier ser meget godt ud..
Har det SMTP-AUTH?
Hvad for mailinglist kører det sammen med?
Hvordan lægger jeg spamfilter funktionalitet ind sammen med?
Understøttes det at lave mapper på niveau med "Inbox"
Avatar billede neproxi Nybegynder
29. september 2003 - 09:25 #7
Med Qmail og vpopmail kan der ikke oprettes imap foldere på niveau med "Inbox"
Avatar billede mfalck Praktikant
29. september 2003 - 09:32 #8
jeg mener heller ikke courier kan have mapper på linie med inbox (jeg kører selv med den som imap-server).
Avatar billede lirekassemanden Nybegynder
29. september 2003 - 14:57 #9
Hvis det er noget du vil betale lidt for så kan jeg sagtens klare det! Det er let..
Avatar billede neproxi Nybegynder
03. oktober 2003 - 15:10 #10
Ummidelbart ser det ikke ud til jeg kan få foldere på niveau med INBOX.

Har kikket lidt på Qmail med qmailadmin og vpopmail.
Det ser meget interessant ud. Men jeg efterlyser stadig en guide til at sætte det op med SMTP + POP3 + IMAP + mysql + spamfilter + smtp-auth + mailinglist + webmail

Hvis der er bedre løsninger end Qmail med Qmailadmin her vil jeg stadig gerne have forslag. Men stadig med en how-to eller guide til at sætet det op.
Er egentlig ligeglad med om det er Postfix, Qmail, Courier eller en anden jeg kommer til at køre.
Avatar billede neproxi Nybegynder
08. oktober 2003 - 18:34 #11
Er der virkelig ikke nogen der kan komme med en guide til at sætte en mailserver op med de specifikationer?
Avatar billede mfalck Praktikant
08. oktober 2003 - 21:27 #12
jeg tror det nemmeste er at gå igang med at prøve det (een ting ad gangen) og så spørge på exp hen ad vejen
Avatar billede mfalck Praktikant
08. oktober 2003 - 21:28 #13
http://www.marlow.dk/tech/postfix.php?noframe=yes

er faktisk også ret omfattende; min egen opsætnign er en sammenstykning af flere steder på nettet.
Avatar billede mfalck Praktikant
08. oktober 2003 - 21:29 #14
http://www.firstpr.com.au/web-mail/RH90-Postfix-Courier-Maildrop-IMAP/

er et andet godt site; bemærk at det er postfix
Avatar billede neproxi Nybegynder
18. september 2004 - 21:51 #15
Lukkes