Avatar billede zimes Nybegynder
27. september 2003 - 23:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar skærm på stationært gfx

Er der nogen der ved om det er muligt at pille skærmen af en bærbar og sætte ledningerne på et vgastik til at sætte i et almindeligt grafikkort? Og evt. nogen der ligger inde med et diagram?
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 23:16 #1
nej det er ikke muligt. Det kræver nogle komponenter fra main boardet. hvilket er ret dyre hvis de skal købes enkelt vis. Og tror jeg ikke at du skal til at lege med tro mig. Jeg er elektronikmekaniker. Jeg ved hvad det drejer sig om.
MVH Kenneth sørensen
EdbGuru
Avatar billede zimes Nybegynder
27. september 2003 - 23:32 #2
Kan man ikke bruge noget af selve den bærbare? Montere lidt af bundkortet sammen med?
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 23:38 #3
Vil kræve meget stor ombygning og skærmning, samt korte kabler. Ellers vil du både få støj, og andre problemer. Det er bestemt ikke lige sådan til at gøre. Og et digram til dette kan ikke findes for ingen vil begynde på det umulige :)
Avatar billede zimes Nybegynder
27. september 2003 - 23:44 #4
Ideen med det hele var at bygge skærmen direkte ind i siden på en server. Når det nu ikke er muligt med en bærbar skærm, ved du så hvor meget små lcd skærme til formålet koster? (Du skal nok få point, men bare lige hjælp mig lidt :-))
Avatar billede zimes Nybegynder
28. september 2003 - 00:03 #5
Jeg ved at jeg har set dem på compaq servere, men ved ikke om man kan købe dem løst?
Avatar billede redhat9user Nybegynder
28. september 2003 - 07:16 #6
Det letteste bliver nok at købe en løsning med både grafikkort og skærm. Jeg vil tro at en samlet løsning koster ca. 3000,-
Avatar billede edbguru Nybegynder
28. september 2003 - 11:04 #7
LCD skærme kan fåes til ca 1200 kr. Alt afhængig af kvaliteten. og størrelsen fordi LCD skærme kan fåes helt nede fra 1,4" til 82" det er typisk LCD skærme som bruges ved koncerter og ved de helt småbærbare tv/håndcomputer. Jeg ved at man kan få det du mangler til din ide ved at købe et sådan et LCD skærm, men jeg kan ikke fortælle dig hvor du kan få det.
Avatar billede zimes Nybegynder
28. september 2003 - 11:57 #8
Ok, jeg prøver at finde et sted så, håber bare ikke at det bliver alt for dyrt, for serveren kostede kun 2500 at bygge :)