Avatar billede pagh Nybegynder
26. september 2003 - 17:44 Der er 11 kommentarer

R8500LE flimrer på 100hz TV.

Daws...

Jeg er ved at koble mit Sony 32" 100hz fjernsyn til min computer, og det virker også fint, men billedet flimrer en del, og det er vel fordi at grafikkortet kører 50/60hz og fjernsynet 100hz? Kan man på en eller anden måde få det ATI kort til at kører 100hz på det tv-out? Jeg har prøvet at kigge i manualen til det Sony flimmer, for at se om jeg kunne slå den over til 50hz, men nej.

Jeg er lidt på herrens mark, billedet står knivskarpt, men det flimrer en del.

Evt. andre løsnings forslag?

MVH
Michael Pagh
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 17:46 #1
Brug rivatuner tila t låse op for +60hz http://www.guru3d.com/rivatuner/

Ved det virke på nvidia men ved ikke om det virker på Radeon
Avatar billede pagh Nybegynder
26. september 2003 - 18:14 #2
Det skulle umiddelbart virke, men hvordan pokker virker det?
Jeg har prøvet at læse FAQ`en, men det hjælper ikke rigtig på det.
Jeg skal "KUN" have ændret det med 100hz VS TV-Out. HELP!!  :-)
Avatar billede ird Praktikant
26. september 2003 - 18:17 #3
kan du ikke bruge det link jeg smider
Avatar billede pagh Nybegynder
26. september 2003 - 18:41 #4
Jo, det ser ud til at jeg kan bruge RivaTuner, men hvordan virker programmet?
Det er lidt det der er problemet, kender du noget til programmet?
Avatar billede ird Praktikant
09. oktober 2003 - 09:28 #5
kunne du bruge mit svar?
Avatar billede pagh Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:55 #6
Nej, ikke helt. Rivatuner kan garanteret løse problemet, men jeg kan ikke finde ud af at bruge programmet. Og jeg har derfor heller ikke fået løst problemet endnu. Hvordan bruges programmet til at få det flimmer væk?
Avatar billede ird Praktikant
09. oktober 2003 - 09:58 #7
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 08:50 #8
mon ikke her snart kommer lidt feedback omkring problemet eller evt en afslutning!!
Avatar billede pagh Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:59 #9
IRD -> Slap dog af, kradser du snart af siden du har så travlt...?
Det er min storsøster der har problemet og tingene er derfor ude ved hende, og der er jeg jo ikke lige hver dag. Jeg har prøvet at kigge på det rivatuner link du har postet, 2 gange!!! Men det hjælper jo ikke at poste det flere gange, hvis man ikke får noget ud af det der står på linket, vel? Og det har jeg jo skrevet til dig før.

Så det jeg søger, er en guide til hvordan jeg direkte går ind og sætter det op så den smider 100hz ud til flimmeren.
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 12:30 #10
Tak for feedback :-)

Det var bare det jeg søgte ok
Avatar billede ird Praktikant
27. februar 2004 - 14:30 #11
Fik du måske tid til at give feedback her eller lukke tråden????