Avatar billede simonbm Nybegynder
24. september 2003 - 20:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

æøå i url?

Jeg har hørt en lille fugl synge om at man nu kan oprette domæner indeholdende åøæ. Er det helt ude i skoven ? eller kommer det eller hvordan ?
Avatar billede tommyv Nybegynder
24. september 2003 - 20:51 #1
Man har i et stykke kunne gøre det på .nu-domæner, og vistnok også .com-domæner. De danske domæner halter dog lidt bagefter, men det er så småt på vej. DIFO holder offentlig høring om brugen af æøå i domænenavne på tirsdag i Kbh. Se blandt andet her: http://www.dk-hostmaster.dk/pdf/pressemeddelelse-20030930.pdf
Avatar billede simonbm Nybegynder
24. september 2003 - 20:53 #2
mage tak
Avatar billede tommyv Nybegynder
24. september 2003 - 20:56 #3
Takker for point :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. september 2003 - 21:23 #4
det ultimative bevis er velsagtens: www.øl.nu
Avatar billede redhat9user Nybegynder
24. september 2003 - 21:26 #5
Ja, efter min mening er det helt ude i skoven ligesom nationale karakterer og "mellemrum"  i filnavne. Men rent teknisk er det en mulighed.