Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2000 - 18:43 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

bib,bib,bib,bib,bib,bib,bib,bib (bib x8)

Hvad er det nu liiige at ovenstående bib, kombination betyder??

Bundkortet er et Asus K7M med AMIBIOS.
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
28. december 2000 - 18:45 #1
Jeg mener at det betyder at rammene ikke sidder ordentlig i (ellers prøv at tjekke processoren)
Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2000 - 18:47 #2
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
28. december 2000 - 18:48 #3
kay...
Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2000 - 19:13 #4
det betyder at der er noget galt med videorammene, Display Memory Write/Read Failure...

Nu har jeg så prøvet at skifte grafikkortet (og systemrammene). Nu giver den kun eet bib som betyder Refresh Failure... hvad i alverden er det??
Avatar billede microtec Nybegynder
28. december 2000 - 20:50 #5
\"Refresh Failure\" er stadig et problem med dit RAM. For at RAMen kan huske dens indhold skal den refreshes med faste mellemrum dvs. hukommelsescellens indhold genskrives til den.

Dit problem kunne evt. være at dit RAM er for langsomt til din processor/bundkort.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2000 - 21:03 #6
hmmm... der kan man bare se... der er ellers et fuldstænind jumberfree bundkort, og en reset af CMOS hjalp ikke. Kan det være selve ramsoklerne der er røget??

Nu har jeg sat et K7V i, og det kører bare, samme grafikkort og ram som tilsyneladende fejlede på det andet bundkort.
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. december 2000 - 01:05 #7
K7M er bare noget for sig selv. ;)= Møg kræsen
Avatar billede microtec Nybegynder
29. december 2000 - 12:30 #8
cyberfessor >> Defekte RAM-sokler er en mulighed, men næppe særlig sandsynlig på et helt nyt bundkort.

Jeg tror mere på at din RAM ikke passer ordentlig sammen med chip-sættet på bundkortet, eller at bundkortet er defekt (der mange komponenter involveret i skrivning/læsning af RAM, så man kan ikke bare pege på noget bestemt).

Du vil godt kunne opleve at en RAM virker i et bundkort men ikke i et andet, selv om bundkortene er ens. Der er spredning på tollerencen af de omkringsiddende komponenter. Et andet spørgsmål kunne også være hvor stabil en PC du har på det bundkort, hvor det lige kan \"trille rundt\".
Mange at de \"blå skærme\" vi oplever under Windows skyldes i lige så stor grad ustabil hardware som at Windows er ustabil. Det er bare meget lettere at give Bill Gates og Microsoft skylden ;o)
Avatar billede burningice Nybegynder
29. december 2000 - 12:52 #9
Det er skam ikke et helt nyt bundkort. Det havde kørt i et ½ års tid, og så en morgen lavede den det nr.
Avatar billede microtec Nybegynder
29. december 2000 - 13:00 #10
cyberfessor >> Ok. Jeg misforstod noget af din forrige tekst.
Hvis du er en af de gutter der hele tiden \"bygger\" på deres PC, kan RAM-soklerne fint være defekte. De er lavet meget billigt og tåler ikke at RAMen skiftes ret mange gange før der er rissiko for dårlige forbindelser.

Prøv at rense kontaktfladerne på soklerne og selve RAM modulet med \"Kontakt-60\" (det er en rense-spray, som kan købes i elektronikløsdels-forretninger).
Du kan evt. starte med at rense fladerne med en varpind dyppet i sprit, men det er ikke nær så effektiv som Kontakt-60.
Avatar billede microtec Nybegynder
29. december 2000 - 13:00 #11
varpind >> Vatpind
Avatar billede burningice Nybegynder
29. december 2000 - 15:56 #12
Well... selv er jeg sådan een, ja. Men det er nu ikke min egen maskine, og jeg tror ikke at kunden har skiftet rammene een eneste gang. Faktisk har han aldrig åbnet computeren ;)

Avatar billede cldu Nybegynder
02. januar 2001 - 16:50 #13
husk på at bip-advarslerne kan variere alt efter BIOS version.
Just my 2$