Avatar billede tpf Nybegynder
23. september 2003 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opdatering af "stifinder"

Hej

Jeg har XP pro på en 2400MHz delloptiplex
Når jeg skal åbne en fil i et program f.eks. word kommer der en stifinder frem hvor jeg kan browse rundt i fil strukturen. eller hvis jeg skal indsætte en fil i en mail er det den sammer stifinder der kommer frem.

Problemet består i at det tager 20-40 sekunder hvis jeg trykker på et level op eller forsøger at åbne en af de mapper der er i den pågældende stifinder, til indholdet igen vises. Det er som om maskinen "fryser" i den handling . Jeg kan godt åbne et andet program eller andet, men det pågældende program "har travlt" i ca. 20-40 sekunder. Somme tider kan jeg godt trykke mig ind i to, tre eller fire under mapper men så knækker filmen så også...

håber denne forklaring giver en ide om hvad problemet er...

mvh. Thomas
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2003 - 23:54 #1
Prøv lige dette fix. Hvis det ikke hjælper på hastigheden har det ihvertfald ingen skadelige virkninger. Jeg har selv brugt det på 5-6 pc'ere uden bivirkninger.
http://www.winxpcentral.com/windows2000/speedup-2000.php
Avatar billede tpf Nybegynder
24. september 2003 - 00:35 #2
tak for linket.... det havde ikke den store virkning..
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. september 2003 - 06:46 #3
Hvis jeg misforstår tingene, så ret mig.
1.Du vil åbne et word dokument, og så kommer explorer(stifinder) frem!
2. Hvad mener du med-level op og pågældende stifinder
3.Jeg kan godt åbne osv. hvilket pågældende program?
4. Somme tider... Alt det du åbner, er det i nye vinduer, eller bruger du det samme
Avatar billede tpf Nybegynder
30. september 2003 - 17:13 #4
Jeg har været væk nogle dage, derfor denne sene response.

Hvis jeg åbner et program feks. outlook, og vil ved hæfte en fil til en mail.
Så kommer der en form for stifinder frem hvor jeg skal browse mig frem til den fil jeg vil vedhæfte..... her kan jeg flytte mig et til to level op eller ned og så  "fryser" stifinderen i 20 - 40 sekunder
Avatar billede tpf Nybegynder
30. september 2003 - 17:16 #5
det samme sker hvis jeg vil åbne en fil i word eller Exel eller et andet program for den sags skyld.... jeg trykker på "ÅBEN" under filer og en stifinder kommer frem hvor det er meningen jeg skal browse mig frem til den fil jeg vil åbne..... 1 til 2 level op eller ned så fryser den igen 20 - 40 sekunder.....
  med venlig hilsen Thomas
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. september 2003 - 17:44 #6
Har du kørt -defragmentation og sfc / scannow for nylig?
Avatar billede tpf Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:45 #7
Ja uden held kan tabellerne være beskadiget
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. oktober 2003 - 07:27 #8
det kan være muligt, en repair kan være løsningen: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Eller systemet har for meget at "slæbe" rundt på, prøv en oprydning med det program her: http://www.systweak.com/advsysopt/default.asp
Det er en trial, men meget effektivt
Avatar billede tpf Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:52 #9
Det så ud til at have positiv virkning på mit problem... fint lille program.

Tak for hjælpen maqictouch

du kunne evt. oprette et svar :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
13. oktober 2003 - 05:34 #10
Det gør jeg med glæde:-) takker
Avatar billede tpf Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:33 #11
Det er mig der takker