Avatar billede explore Nybegynder
22. september 2003 - 22:52 Der er 3 kommentarer

Licens på gammel server!

Jeg har for nyligt flyttet en windows 2000 server, til en ny server.
Jeg har brugt dcpromo, og meldt den gamle server ud af domænet (den er helt taget ned.
På den nye bliver der ved at komme fejl i system loggen om at licens ikke kan findes da lisenc service ikke kører på (den gamle server).
Hvordan får jeg den til at holde op med at lede efter denne service?
Jeg har ikke overført noget fra den gamle til den nye vedr. licenser, men et eller andet sted må den søge efter den gamle servers licens server.

kan nogen hjælpe mig med dette?
Hilsen Explore.
200 point til et hurtigt og brugbart svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2003 - 07:17 #1
Kan vi få en nøjagtig fejlmeddelelse, og meget gerne et Event ID fra din Event viewer, det gør det meget nemmere at finde både fejlen og løsningen
Avatar billede explore Nybegynder
23. september 2003 - 08:57 #2
Ok her er fejlen:
Source licenseservice event id 213.
Replication of license information failed becourse license loggin service on "gammel-servernavn" could not be contactet.

Det er jo klart nok da den gamle server ikke er på domænet længere.
Spørgsmålet er så hvordan får jeg den til at holde op med at lede på den gamle server?
Håber det belyser problemet lidt nærmere.

Explore
Avatar billede explore Nybegynder
23. september 2003 - 09:05 #3
Nå. nu fandt jeg selv svaret.
1. open Active directory sites and services
2.vælg sitet hvor computeren er med i.
3 vælg licensing site settings in the right hand pane.
4.vælg properties i action menuen
5 under licensing computer change the licensing server for the site.
Spørgsmålet er hermed lukket.