Avatar billede dudal Nybegynder
22. september 2003 - 16:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frontpage ext. på unix - Login problemer

Hejsa

Nu har jeg i længere tid kæmpet med at få FT ext. til at funke på min unix server.

Jeg er kommet så langt som til at jeg kan installere webs, jeg har fået oprettet scriptalias i http.conf på apache så shtml.exe bliver mappet til shtml.exe der ligger i frontpage exec dir'et.

Problemet med shtml.exe var den sidste fejl jeg har kunnet spore i httpd-error. Nu får jeg endelig en loginboks i frontpage, men når jeg indtaster brugernavn og password som jeg angav da jeg installerede ext. på min virtual host, så spørger den bare efter login igen, og efter 2 forsøg kommer standard beskeden at den ikke kunne åbne sitet.

Nogen af jer som har erfaring med dette og som har nogle forslag til løsning.

Mvh
Dudal
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
22. september 2003 - 17:25 #1
Se efter om rettighederne på filerne er de rigtige.
Jeg har oplevet at den laver lignende fejl hvis nogle af frontpagefilerne eller .htaccess filerne er ejet af root.
Generet er min erfaring at frontpageext er noget skod at få til at køre under andet end windows. Prøv at kigge på webdav istedet.
Avatar billede dudal Nybegynder
22. september 2003 - 17:29 #2
Filerne har brugeren ftpuser og gruppen www som også er det jeg har sat som xu og xg da jeg installerede FP ext, så jeg tror umiddelbart ikke at det kan være problemet.

Jeg regner egentligt heller ikke med at det er den optimale løsning, men jeg har en kunde som meget gerne vil have FT ext. på hans web. :-(
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
22. september 2003 - 17:48 #3
Æv. Prøv iøvrigt at kigge i /var/log/httpd-error.log
Sidst jeg rodede med det var frontpageext hardcodet til at bruge den som log istedet for den man angiver i apache.
Avatar billede dudal Nybegynder
22. september 2003 - 17:51 #4
Der kommer desværre ingen fejl i error loggen. Den angav fint fejlene op til nu i den fil, men nu er den altså clean. I access loggen kan jeg se at det er access.exe der bliver kaldt, men den giver altså ingen fejl. :-(
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
22. september 2003 - 17:52 #5
Så er jeg løbet tør for ideer
Avatar billede dudal Nybegynder
22. september 2003 - 17:52 #6
Ok, men tak for hjælpen.
Avatar billede dudal Nybegynder
04. januar 2004 - 16:38 #7
Lukker