Avatar billede frituno Nybegynder
22. september 2003 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Profile path problem

Min bruker finner ikke sin roaming profile når jeg logger på.
I usermanager i user profile path skriver jeg : \\maskinnavn\%username%.

En bruker som virker ser slik ut
\\maskinnavn\lalvetu$\profile  (lalvetu er brukernavnet hans)

Homedir på nettverket er h: \\maskinnavn\lalvetu. Så profilen ligger inne i homedir.

Noen som ser hva jeg har gjort galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. september 2003 - 13:14 #1
Hmmmm, jeg kunne forestille mig at vi er ude i et rettighedsproblem, og om du når maskinen loader din profil faktisk er identificeret som dig, og dermed harrettigheder til at tilgå dit hjemmebibliotek. Normalt er profilerne placeret på serveren i et bibliotek med rettigheder til alle, selve profliens bibliotke, er så beskyttet med rettigheder til dig allene.

Prøv at flyt profilen op i et bibliotek hvor everyone har læse og skriverettigheder
Avatar billede frituno Nybegynder
22. september 2003 - 13:31 #2
Jeg har 20 brukere som virker helt fint, men når jeg lager en ny så funker det ikke. Det er første gangen jeg lager en ny bruker så jeg gjør sikkert noe feil.
Avatar billede frituno Nybegynder
22. september 2003 - 17:38 #3
Er det noen som vet hva profile pathen skal være når brukeren skal ha sin profile i sitt eget hjemmeområde da?

\\maskinnavn\homedir\%username% er hjemme område. Hva jeg skrive i profile path på egenskaper i bruker for at alle brukernes profil skal ligge i deres hjemmeområde?
Avatar billede frituno Nybegynder
22. september 2003 - 20:35 #4
Noen som vet eller??