Avatar billede nirvana Nybegynder
22. september 2003 - 11:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hra jeg virus?

Hjælp jeg har fået virus, sådan vil jeg i hvert fald betegne den. På nedenstående link kan i se et billede af det dr sker: www.zerozone.dk/virus.jpg Ligepludselig kommer denne boks bare frem, og når nedtællingen er nået til 0 genstartes computeren. Nogen der har oplevet det samme? Min opdaterede virusscanner kan ikke detecte den, hvad gør jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 12:00 #1
du har sikkert fået blaster
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 12:03 #2
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
22. september 2003 - 12:44 #3
DU har næsten helt sikkert MSBLASTER..
PRøv gå ind på...
housecall.trendmicro.com
og scan din maskine den kan snuppe den....
Avatar billede sbe Nybegynder
22. september 2003 - 16:51 #4
Hej nirvana. Må jeg kondolere ;-)

Du har ganske sikkert fået blaster, så du vil få hjælp ved at følge gruf's link. Tjek eventuelt også www.spywarefri.dk.

Forresten har det været kutume på Eksperten ikke at tage imod point for hjælp til fjernelse af blaster og sobig, da det er vigtigt for alle at få aflivet skidtet. I øvrigt så skulle antivirus-programmerne kunne fange den afterhånden, så måske skulle du overveje at anskaffe noget andet AV-software. Alfa Omega for tiden - og alle andre tidspunkter for den sags skyld - er dog at sørge for jævnligt at kigge forbi Microsofts web-site og få patchet op. Det kan spare dig for en del problemer. I den forbindelse skal du forresten ikke lade dig narre af en ny virus der er i omløb. Den fortæller dig netop at du skal patche op og vedhæftet er en fil der indholder en ny virus/orm.

Held og lykke med det, hvis du altså ikke allerede har fået styr på sagerne

//sbe
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 13:13 #5
lukketid?
Avatar billede nirvana Nybegynder
24. oktober 2003 - 23:57 #6
ja tak....