Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 22:41 Der er 86 kommentarer og
5 løsninger

Køb af computer

Jeg overvejer at købe følgende computer:

Codegen ATX Miditower kabinet Inkl. powersupply  ATX-6009
Soltek ATX Coppermine Via Apollo Pro 133A
Intel Pentium III 800EB 256kb cache BOXED
ApAcer 128 MB SD RAM (PC133)
Quantum IDE 30,0 GB Ultra Dma/66 <7200rpm
Panasonic 1.44MB Floppy drev (lydsvag)Creative AGP Annihilator GeForce2 MX 32MB
Panasonic 8X DVD / 32X CDROM IDE
AOC 17\'\' Digital Monitor TCO99 0.25dp
Creative Sound Blaster 128 PCI BULK
Aceex 56.6 Fax/Voice/Modem int.
Mitsumi Windows 95 tastatur PS/2
Logitech Pilot+ PS/2 Wheel mouse

Kom med alle indvendinger og forslag til valg af diverse hardware.
Til sidst gir jeg de fornuftige svar point.

PS. Jeg er specielt interesseret i at høre om køb af processor og grafikkort.
-Jeg vil gerne ha\' et Geforce2, men der er så mange og det eneste jeg ved, er at jeg vil ha\' et AGP med 32mb.
-Ved processor er jeg mest til Pentium, men hvad for en hastighed og hvor får man mest for pengene.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:46 #1
Det lyder som en rigtig god pc, men jeg ville sætte mindst 196 Mb ram i og vælge en AMD cpu da den er billigere
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 22:48 #2
Hvilken AMD? Duron, athlon, thunderbird???
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:51 #3
En Thunderbird 800 eller 900 Mhz
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 22:55 #4
>Hvilken AMD? Duron, athlon, thunderbird???

Lav P3 800 om til Duron 800(så sparer du over tusind kroner tror jeg) eller også Thunderbird 1000 MHz(Lidt billigere, en del bedre en P3 800)
Athlon er bare en \"forældet Thunderbird\"

Med rampriserne i øjeblikket kan du nok roligt fordoble de 128 MB til 256 MB, eller måske 384 MB!
Så går besparrelsen ved CPU, og ekstra udgiften ved mere RAM ca. lige op!
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 22:58 #5
jep, masser af ram i det betaler sig i længden.
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:58 #6
\"Aceex 56.6 Fax/Voice/Modem int\" hvad fa\'en skal du med det?
Kan det efterhånden betale sig andet end at bruge isdn?
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 22:59 #7
Jeg må indrømme, at jeg er meget stor Pentium-fan.
Er i nu sikker på at Pentium ikke er den mer-pris værd?!?

Hvad kan i sige ved køb af grafikkort? Geforce2 i forskellige udgaver.
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:59 #8
=>tordenskjold: yeps ... prøv engang at se efter hvor meget ram winME bruger ... det skulle efter sigende være helt vildt(?)
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 23:01 #9
Hvad koster den egentlig med ISDN? Altså abonnement.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:01 #10
Alle versioner af Windows har det bedst med meget arbejdshukommelse
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 23:02 #11
NB. Det er meningen, at der skal være mellemrum mellem \'(lydsvag)\' og \'Creative\'.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:06 #12
Glem Intel Ingengang P4 følger ordenligt med.

Og med hensyn til grafikkort kan jeg sige at Asus er kommet med et GF, med Tv Ind/ud for kun en ussel merpris.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:08 #13
Ca 225 kr extra i kvartalet for isdn og hvis man er heldig er der stadig slagtilbud på oprettelse
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 23:09 #14
>Jeg må indrømme, at jeg er meget stor Pentium-fan.
Er i nu sikker på at Pentium ikke er den mer-pris værd?!?

Det kan slet ikke diskuteres, en Thunderbird 1 GHz vil banke P3 800 til en hver tid...

>Kan det efterhånden betale sig andet end at bruge isdn?
ISDN er dyrt at sætte op, hvis man har telefoner over hele huset, ISDN er spild af penge, da FWA og ADSL er lige om hjørnet.
Alle centraler som kan håndtere ISDN er digitale, det betyder at 56k/V90 modems også kobler op på centralerne med digital standard, derfor er den eneste forskel mellem ISDN og 56k, at ISDN er 20% hurtigere, og at upstreamen er digital og ikke analog ligesom modem...men upstreamen er ikke særlig vigtig medmindre man hoster eller webcam\'er, men hvem gør det med ISDN eller modem?
ISDN koster 50 kr mere om måneden.

>Hvad kan i sige ved køb af grafikkort? Geforce2 i forskellige udgaver.

Mens GeForce2 MX ikke er nær så hurtig som GeForce2 GTS, så får man mere hastighed for pengene ved MX. GTS koster næsten det dobbelt af MX, men den er slet ikke noget nær dobbelt så hurtig!
Køb du bare 256 MB RAM, en Duron 800/Thunderbird 1000 og et GeForce MX!
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 23:10 #15
Hvad mener du med \'Glem Intel Ingengang P4 følger ordenligt med.\'?
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 23:12 #16
Det vil sige at de eneste rettelser i har er en Thunderbird 1000 mhz i stedet for Pentium 800 og 256 mb istedet for 128?!?
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:13 #17
Hvis du bor i et område med kabeltv kan du undersøge om der er mulighed for kabelnet jeg er selv koblet op på Dansk Kabel Tv\'s net med 512Kbit flatrate for 235 om mdr.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:16 #18
Og et GForceMX du får næsten ingen ekstra ydelse da du \"kun\" har en 17\" monitor, der alligevel ikke kan klare de høje opløsninger
Avatar billede stig3 Mester
27. december 2000 - 23:17 #19
Det kommer jo også lidt an på hvad man skal bruge dyret til, men generelt får man mere for pengene ved at købe AMD.

http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2023
(det er selvfølgelig heller ikke en P4 du vil købe, men....)

Dog skulle P4 være bedre til spil som eksempelvis Quake III.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:18 #20
Men prisen !!!!!!
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 23:18 #21
Med andre ord - du kan roligt bestille din PC - husk selvfølgelig at få et SocketA bundkort istedet for Pentium3 bundkort...egentligt så vil jeg hellere vide hvor du vil købe computeren - for der skal man passe på...
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 23:19 #22
Og så naturligvis hvad du skal give for den...
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2000 - 23:21 #23
Hold på Pentium III , det er mere stabilt i længden. Se blot på spørgsmålene herinde.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
27. december 2000 - 23:23 #24
Jeg har tænkt mig at købe den i Midt-data.
Prisen er 11.378,00 Kr. (det synes jeg er meget billigt).
tordenskjold> Hvad mener du med at jeg ikke kan udnytte geforce2 ordentligt, det synes jeg godt nok ikke kan være helt sandt. Hvad foreslår du som erstatning?
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:23 #25
Og husk en ordentlig køler. Mange problemer kan undgåes ved ordentelig kabinetkøling.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:25 #26
Ups jeg fik det blandet sammen.

Køb roligt et gforce2MX Der får du mest for pengene :)
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:27 #27
Men jeg syntes stadig at du skal købe AMD Tbird, jeg har ingen problemer efter at jeg har fået ordenlig køling
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:29 #28
Se evt. www.2coolpc.com - den virker.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 23:35 #29
Du kan ikke Udnytte Gforce2 256 ordenligt da dens ydelse i forhold til MX ligger i de høje opløsninger , som din skærm ikke understøtter
Avatar billede souledge Nybegynder
27. december 2000 - 23:37 #30
Jeg tror at xdata kan gøre det lidt billigere.
X-data er min favorit, jeg har handlet for over 20.000 kr\'s udstyr hos dem, og jeg forsætter.
Deres priser er rigtig gode, og deres service er absolut i den bedre ende.

Prøv www.xdata.dk og se hvad de skal have for sådan en maskine...jeg har nu også hørt positive ting om midt data, men se hvem der er billigst og afgør så selv(personligt fortrækker jeg xdata, de levere din PC inden for 3 dage).
Avatar billede driis Nybegynder
28. december 2000 - 00:42 #31
Der kan siges meget om Intel / AMD debatten... Det er helt sikkert, at AMD har den bedste pris/ydelse i øjebikket, men det er rigtigt, at AMD ofte er blevet anklaget for at være ustabile. Jeg har dog fornemmelsen af, at det er blevet løst med Athlon Thunderbird, og at problemet primært har været ved K6-1/2/3 processorerne. Desværre har jeg aldrig set nogle grundige og uvildige test på hvilken processor, der er mest stabil, men mange jeg kender har Thunderbird, og er tilfredse med den. Om du så vil købe Thunderbird eller PIII, det er op til dig.

Jeg vil mene, at 256 MB RAM er minimum i dag, specielt når man ser på dagens RAM priser og den store betydning for ydelsen. Hvis du vil spare lidt, kan du købe Super PC RAM i stedet for Apacer - der er en prisforskel på over 700 kr i øjeblikket (hos Midt Data) og Super PC er også god kvalitet, du vil ikke kunne mærke forskel på hverken ydelse eller stabilitet.

Harddisk: Køb IBM\'s 30 GB 75GXP i stedet. Den understøtter UDMA/100 (Quantums er kun UDMA/66), og er en smule billigere. Og læg mærke til at 45 GB fra IBM kun er 200 kr. dyrere, og på et eller andet tidspunkt skal du nok få brug for den ekstra plads.

Hvis du køber GeForce 2 MX, så sørg for at købe modellen fra Creative (som du selv allerede har skrevet), da det har DDR RAM i stedet for konkurrenternes SD RAM (og til næsten samme pris) - det betyder meget for ydelsen i de høje opløsninger.

Du kan trygt handle i Midt-Data. Jeg har handlet der mange gange, og har altid fået udmærket service, og de er billige.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 11:54 #32
Jeg er stadig lidt forvirret vedrørende grafikkort. Der så mange versioner af den samme. Jeg ved at jeg vil have et Geforce2 MX AGP med 32mb Ram
Kig på http://www.midtdata.dk/asp/bestil/pcer.asp for at se valgmulighederne.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 11:59 #33
Hvad er forskellen på et Geforce2mx og et Geforce 256 et eller andet.

Hvad skal jeg vælge?
Avatar billede driis Nybegynder
28. december 2000 - 13:33 #34
GeForce 256 er den første generation af GeForce, og det er dyrere end GeForce 2 MX samtidig med at det ligger lavere i ydelse. Det skal du ikke købe.

GeForce 2 GTS er den nye model af GeForce, og yder meget bedre end GeForce 256, deraf den noget hampre pris.

GeForce 2 MX er en amputeret version af GeForce 2 GTS, som er billigere, men den yder af gode grunde heller ikke lige så godt - men det er fuldt ud nok for de allerfleste, specielt hvis man vælger modellen med DDR RAM.

Tekniske facts:
http://www.tomshardware.com/graphic/00q2/000629/index.html
http://www.tomshardware.com/graphic/00q2/000629/geforce2mx-03.html
http://www.tomshardware.com/graphic/00q2/000629/geforce2mx-05.html
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 15:24 #35
Hvis du beslutter dig til at handle hos X-Data, men bliver forviret af de mange versioner af GeForce MX, så klik på info når du har valgt en, så får du specifikationerne for dit valgte geforce.

Skruer vi tiden et år eller to tilbage til dengang vi havde TNT kan skalaen sammenlignes sådan :
GeForce 256 = TNT-1
GeForce2 MX = TNT-2 M64
GeForce2 GTS = TNT-2
GeForce2 GTS Ultra = TNT-2 Ultra

Hastighedsmæssigt vinder Ultra modellen, så GTS modellen, så MX og tilsedst 256-modellen, men kigger man på Pris/Hastigheds-faktoren, så vinder MX.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 19:30 #36
Okay en Geforce 2 MX er sagen.
Men inde på midt-data\'s hjemmeside er der tonsvis af valgmuligheder af forskellig farbrikat osv...
Hvilken en skal jeg vælge, hvilke har TV-in og/eller TV-out mulighed og hvilke har det dersens DDR-ram (det er godt ik\'?...)?

Efter at ha\' læst alle indlæggende er jeg godt forvirret.
Jeg startede med at være stor Pentium 3 fan, men eftersom en Pentium 3 800 MHz koster 200 kr. mere end en AMD Thunderbird 1 GHz, så er jeg ved at være lidt i tvivl om en AMD måske ikke er lige så god som en Pentium 3.
Hvem kan argumenterer for en Pentium og hvem kan for en AMD!!

Til sidst er der lige harddisken. En IBM eller en Quantum.
Jeg har ikke haft det behageliste oplevelser med en Quantum, så den er jeg ikke specielt begejstret for, men derimod ved jeg ikke rigtig om jeg vil gi\' ca. 300 kr. mere for en IBM.
Hvad siger i?
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 19:46 #37
Quantum og IBM er begge topmærker, så du skal vælge mellem kvalitet eller kvalitet.
Jeg vil nok fortrække IBM...
Klik på dette link : http://www.souledge.subnet.dk/xdata.gif og se hvordan mit forslag ser ud!
Oven i den pris kommer så en monitor som meget vel kunne være :
Video seven S70  Mere info  OK 1.871,00
Jeg kender selv 2 personer med netop den model, og til prisen så er den et røverkøb!
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 19:48 #38
Hvis du vil dumpe prisen med ca. 2000 kr, så kan du tage Duron 800 MHz istedet, og reducere til 128 MB RAM!
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 20:32 #39
Er der ikke nogen, der har haft dårlige oplevelser med en AMD Thunderbird?
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 20:35 #40
Men inde på midt-data\'s hjemmeside (http://www.midtdata.dk/asp/bestil/pcer.asp) er der tonsvis af valgmuligheder af forskellig farbrikat osv...
Hvilken en skal jeg vælge, hvilke har TV-in og/eller TV-out mulighed og hvilke har det dersens DDR-ram (det er godt ik\'?...)?
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 21:09 #41
Jeg er ikke ejer af thunderbirdie, men jeg kender adskillige som er.
Og de er alle tilfredse med deres thunderbird.
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 21:17 #42
Hvad angår midt-data så kan jeg konstatere at der ikke findes noget om hedder Riva GeForce.

Asus GeForce MX forklaring :
MX Pure = En almindelig MX med 32 MB RAM.
MX Pure16 = En almindelige MX med 16 MB RAM.
MX Pure TV = En almindelig MX med 32 MB RAM, og S-VIDEO udgang sådan at du udover at bruge en almindelig skærm, også kan tilkoble et TV(dog giver TV uklart billede).
MX Pure DVI = DV er en standard for Digitale Videokameraer, så med et DVI kan du tilkoble et DV-kamera, og optage DV-optagelser ind på din computer.
Men skal du bare spille så køb dig et MX Pure.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 22:51 #43
Hvad med TV-in. Altså så man kan se TV på sin computer, eller skal man ha\' TV-kort for at gøre dette?!?
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 22:53 #44
Hvad for et mærke er bedst Creative eller Asus og hvad med det dersen DDR-ram?!?
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 23:00 #45
DDR-RAM forbedre hastigheden betydeligt, Creative og Asus er begge gode mærker så det er kvalitet eller kvalitet, TV-in gør dig istand til at tilslutte ting som Video eller Playstation til din computer, og få billedet op på din skærm.
Og med en 1 GHz CPU kan du også sagtens optage hele film ind i ASF-format og så brænde dem ud på CD\'er. Jeg tror ikke at nogle af kortene har en såkaldt tuner-indbygget, altså sådan at du kan se TV-udsendelser - en tuner er en chip som skal søge og finde de rigtige frekvenser og kanaler på TV-nettet. TV-in giver normalt kun mulighed for at få computerne til at vise/scanne et composite/phono/S-VHS signal.
Vil man have fra ens antenne må man have et rigtigt tuner kort.
Har du en almindelig VHS-video med DR1 og TV2 indkodet, så kan du normalt koble antenne-stikket til videoen, og så bruge videoen scart/composite udgang og koble den til dit TV - og så kan du optage alt fra nyheder og quiz programmer til film og voxpop-musikvideoer.
Endda i en kvalitet svarende til et almindeligt videobånd!

Forklaring nok?
(det er ikke nemt at score 150 point - hvis de altså scores)
Avatar billede souledge Nybegynder
28. december 2000 - 23:01 #46
Du kunne så selvfølgelig også bare købe en iMac, Cube eller PowerMac G4 så var du uden om problemerne med altså den overvejelse...
Avatar billede webgeniet Nybegynder
28. december 2000 - 23:12 #47
Lige 2 sidste ting:
Har Asus DDR-ram?
I hvilke kort får man TV-in?
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 00:34 #48
>Asus DDR-ram?

I følge Asus\'s hjemmeside(asus.com) så har ingen af MX-modellerne TV-in(selvom jeg tidligere fik det til at lyde sådan) hvis du vil have TV-in, så skal du have et GTS Deluxe(V7700 tror jeg nok det hedder), men det koster også flere $$$.
MX kan ikke fåes med TV-in, kun TV-out.
Det kan fåes med DVI-port men det er ikke det samme.
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 00:35 #49
MX modellerne leveres kun med SDR-ram, og ikke DDR-RAM!
Den features findes også kun på GTS...
Avatar billede driis Nybegynder
29. december 2000 - 00:55 #50
Det eneste MX kort med DDR RAM på markedet i dag er Creative\'s model.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
29. december 2000 - 11:16 #51
Skal jeg så ikke købe Creative\'s Geforce 2 MX?
Avatar billede driis Nybegynder
29. december 2000 - 13:42 #52
Det vil jeg klart anbefale da det er det kort med bedst ydelse og kvalitet, der kan fås i MX serien i dag. Det er kun, hvis du har brug for TV-out, at du skal overveje et andet kort, da dette ikke findes på Creative\'s kort.
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 16:55 #53
Du kunne så selvfølge også bare købe et rigtigt GeForce2 GTS, så får du både TV-In, TV-Out og DDR-RAM.....meeeen, den slax koster jo $$$
Avatar billede webgeniet Nybegynder
29. december 2000 - 19:11 #54
Ja, så tror jeg snart ikke der er flere spørgsmål.

Af udskiftninger er der:
IBM harddisk
900 MHz Thunderbird
OEM Geforce 2 MX (med TV-out)
256 SuperPC Ram
Aopen kabinet

Hvis der er nogen der stadig har indvendinger, så kom emd dem, især vil jeg gerne høre hvis nogen har oplevet problemer med en Thunderbird, da jeg er lidt i tvivl om den nu også er stabil.

Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 19:59 #55
>især vil jeg gerne høre hvis nogen har oplevet problemer med en Thunderbird, da jeg er lidt i tvivl om den nu også er stabil.

Du er godt nok ikke glad for AMD, hva :)
Du kan roligt købe din thunderbird - det eneste som er afgørende for om den er stabil er om du køber et ordentligt bundkort(gerne Asus) og en god køler.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
29. december 2000 - 20:09 #56
Jeg køber et Soltek ATX Coppermine Via Apollo Pro 133A bundkort. Køler sætter butikken på.
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 20:22 #57
>Soltek ATX Coppermine Via Apollo Pro 133A bundkort

Det bliver ikke bare svært, det bliver uanmindeligt svært at få en Thunderbird ned på et Pentium3-bundkort(Coppermine).
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 20:29 #58
Soltek ATX Pentium II+III / Via Pro 133 Chipset
ATX / 5xPCI / 2xISA / 1xAGP / 3xDIMM / SLOT 1

Det her, ikke også?
Et bundkort til 745 kr - hahahahah...hvor godt tror du selv det køre...?

Skal du bestille fra Midtdata, så kan jeg se at de har disse to \"billige\" Socket A bundkort :

Soltek ATX Athlon/Duron VIA KT133 Chipsæt
5xPCI / 1xISA /1xAGP/ 3xDIMM/SOCKET A/UDMA 100  SL-75KV2-X
Mere info 1.145,00
(916,00)

Soltek ATX Athlon/Duron VIA KT133A Chipsæt
5xPCI / 1xISA /1xAGP/ 3xDIMM/SOCKET A/ UDMA 100  SL-75KAV
Mere info 1.295,00
(1.036,00)

Stod jeg med valget så ville jeg nok tage :

Asus ATX Athlon/Duron VIA KT133 Chipsæt
5xPCI / 0xISA /1xAGP/ 3xDIMM / SOCKET A /UDMA 100  A7V
Mere info 1.495,00
(1.196,00)

Bundkortet er et område hvor du absolut ikke må spare, så hellere en lidt billigere processor!
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 20:30 #59
En thunderbird processor vil ikke passe ned på et Slot1 bundkort.......Thunderbird kører på den type bundkort som hedder SocketA!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. december 2000 - 21:23 #60
Thunderbird kan i OEM udgave fås til Slot A..
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 21:27 #61
>Thunderbird kan i OEM udgave fås til Slot A..
Der findes vist en 700 MHz thunderbird som kan fåes i SlotA for at store firmaer som IBM og Compaq ikke skal sælge deres lager af SlotA bundkort til discountpris.
Men det ændrer ikke på at hverken SlotA(Athlon), SocketA(Thunderbird/Duron), Socket370(Celeron) eller Socket7(K6-2) kan monteres på et Slot 1 bundkort(Pentium2/Pentium3)
Avatar billede webgeniet Nybegynder
29. december 2000 - 21:29 #62
Ups jeg skrev vist forkert.
Jeg mente et Soltek ATX Athlon/Duron VIA KT133A Chipsæt bundkort.
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 21:45 #63
Blyvert tæ naue mæ dji point?
(Bliver det til noget med de point)
Avatar billede webgeniet Nybegynder
29. december 2000 - 21:47 #64
Ja ja, de skal nok komme, når jeg er sikker på at der ikke er flere indvendinger.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. december 2000 - 22:10 #65
Indtil videre fås op til Tbird 1 gig som Slot A.
Avatar billede souledge Nybegynder
29. december 2000 - 22:29 #66
>Tbird 1 gig som Slot A

Hvor???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. december 2000 - 22:11 #67
Gateway har blandt andre haft den på tilbud. Men osse herhjemme findes den.

http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?1263442329+NO/products/150307
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. december 2000 - 22:20 #68
n/m .. det er en Classic linket går på.. duh :)
Avatar billede souledge Nybegynder
30. december 2000 - 22:58 #69
Netop.....Du kan ikke finde 1 GHz Thunderbirds som Slot A, kun 1 GHz Athlons - og de er dyrere og dårligere...
Der findes kun en Slot A thunderbird, og det er Thunderbird 700 MHz.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
31. december 2000 - 00:37 #70
-------->webgeniet!

CPU:
Godt, først og fremmest køb en Duron eller Thunderbird i stedet for din Pentium. Det kan klart bedst betale sig.

Priser:
Pentium-III 800 - 1999
Thunderbird 800 - 1329
Thunderbird 1000 - 1948
Duron 800 - 865

Altså køb AMD!!!

Graffikkort:
Køb et Geforce2MX. Enten af Asus, Creative eller 3D-prohet

Creatives er med DDR-ram, men lad dig ikke snyde. Det er kun 64 bit, for MX understøtter slet ikke 128 bit DDR-ram, som der er på Geforce2 GTS!
De tre er de hurtigste og koster omkring

Pris:
ca. 1200

Lydkort:
Hvis du virkelig gerne vil have et Creative, så køb da et Live. Hvis du ikke vil have surround nu, så kan du for de sølle 200 kr mere, få muligehed for senere at købe højtalere/forstærker, så du får ikke EAX surround!

Pris:
SoundBlaster Live! Player 1024 Bulk  - 399 kr.
SoundBlaster PCI 128 Bulk - 186 kr.

HD:
Jeg ville vælge en IBM. Måske en 45 GB, da den kan fås til kun 1600-1700 kr!!

Ellers synes jeg det ser meget fornuftigt ud, bortset fra det der modem, men hvis du ikke har andre muligheder, så er da ok. Men jeg har en 1Mbit forbindelse, og nyder det i fulde drag!!!

Det er en ren fryd.....bor du i det rigtige område, så vælg Telia Stofanet...kun 200 kr, om måneden, og så kan man downloade 60 Mb pr måned. Extra koster 50 øre pr. MB!!!

Nå, håber dette kan hjælpe dig!

mvh Johan Nielsen

Avatar billede driis Nybegynder
31. december 2000 - 00:46 #71
johannielsen>> Jo, MX understøtter så udmærket 128 bit DDR-RAM:
http://www.tomshardware.com/graphic/00q2/000629/geforce2mx-03.html
(Og det er netop dét Creatives model er udstyret med)
Avatar billede driis Nybegynder
31. december 2000 - 00:48 #72
Citat:
\'there\'s also the possibility of a 128-bit/DDR solution, which would automatically score a lot better at high color/high resolution. However, this combination would destroy the low-cost idea of GeForce 2 MX and is thus rather unlikely. \'
Avatar billede johannielsen Nybegynder
31. december 2000 - 01:23 #73
------->driis
Men det kan ikke svare sig at putte 128 bit/DDR-ram på et MXboard, det vil blive for dyrt, plus at hastigheden vil ikke stige så forfærdenlig meget.....så skal man hellere købe GTS eller Ultra versionen!
Avatar billede driis Nybegynder
31. december 2000 - 01:48 #74
johannielsen>>Creative\'s MX kort er jo netop med DDR RAM og til nogenlunde samme pris som konkurrenterne med SD RAM; og derfor bør webgeniet netop vælge dét kort. Hvordan Creative så kan sælge kortet så billigt, det er vel deres sag.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
31. december 2000 - 11:59 #75
Jeg har hørt af Creatvies Geforce 2 MX faktisk kører langsommere med de dersend DDR-ram.

Jeg har kigget på et Gullimot i stedet for, fordi den har mulighed for monitor og fjernsyn-visning på en gang.

Er der forskel i kvalitetet på tv-udgangene på de forskellige mærker?
Avatar billede soti Nybegynder
31. december 2000 - 13:04 #76
Start helt forfra og køb computeren i multimedia world på fredriksberg det tror jeg gør det nemmere for dig og det er også meet billigere end det du vil købe.
Prøv www.multimediaworld.dk
Avatar billede souledge Nybegynder
31. december 2000 - 13:48 #77
ADVARSEL : KØB ALDRIG HOS MULTIMEDIA WORLD.
JEG KØBTE MIN COMPUTER DER DA JEG BLEV KONFIRMERET, DET VAR :
AMD K6 266 MHz MMX
4,3 GB HARDDISK
64 MB RAM
AWE64 LYDKORT
BLA BLA BLA!

Jeg fandt senere ud af at jeg var blevet taget ved næsen, deres priser var skyhøje sammenlignet med ex : X-data, og de 2 gange jeg har forsøgt at benytte mig af deres \"All-in Garanti\" som jeg købte fik jeg følgende svar :

Defekt Lydkort : Vi har ikke modtaget noget lydkort fra dig, det nok blevet væk i post danmark skal du se - men det kan vi jo ikke tage os af.....nååå ja, det er også meget normalt at en pakke med et lydkort lige \"bliver væk i post danmark\".

Defekt CD-ROM : Vi har modtaget et Lite-on 32x CD-ROM drev fra dig, men vi nægter at reperere det - du har brugt vold i mod det!!!

Jeez........
Hvad gør man så?
Indtil videre har jeg ikke sendt mere der ind!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 13:58 #78
fs.dk
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 14:27 #79
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2000 - 16:31 #80
Ja AMD og brug tid på problemerne bagefter. Brug de par kr. ekstra og slip for nogle af de mange problemer. Det er faktisk ikke andre end AMD maskiner der er problemer med her på eksperten, når man ser spørgsmålene.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 16:33 #81
*suk* Er vi nu tilbage ved dén? :)
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2000 - 16:42 #82
Tja bliver der da ikke solgt andet end AMD maskiner ?
Avatar billede teknik Juniormester
31. december 2000 - 16:58 #83
>>Kharder...der har du for en gangs skyld fat i den rigtige ende!
Der står nok AMD på 70-80% af de PC\'er der er solgt det sidste ½ års tid i DK...
Og på verdensmarkedet har AMD lagt sig i ovehalingsbanen med en markedsandel på 40%...
Og den markedsandel er støt stigende !
Hvem vil dog betale mere og få mindre...vist kun en garvet Intel fantiker ;-))
Avatar billede souledge Nybegynder
31. december 2000 - 17:15 #84
Exactly.........

X-Tom :

Speed (MHz)
750, 800, 850, 900, 950, 1000

Package Type
242 Contact Slot A Cartridge
242 Pin Socket A (SPGA)

Det kun 700 MHz modellen som findes som Slot A.
Resten er KUN SocketA!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 17:17 #85
S-åwlædj :

Disagreed. Du kan få en Tbird
som Slot A på +700MHz.
Avatar billede teknik Juniormester
31. december 2000 - 17:28 #86
>>Kharder...En lille check i \"søgning\" afslører i øvrigt:

AMD 524 hits
Athlon 347
T-bird/Thunderbird 101+125
Duron 138
K6 394

AMD i Alt 1629 hits.

Intel 393 Hits
Pentium 498
PentiumII 4
PentiumIII 7
Celeron 254

Intel i alt 1156 hits
----------------------------------------
Altså hvis dette var en reel målestok, (hvad det jo ikke er), så står antallet af spørgsmål faktisk ganske udemærket i forhold til antal solgte CPU\'er indenfor de sidste 1½-2 år...
Især når man husker, at halvdelen af spm. er kommet indenfor det sidste halve år, hvor AMD har siddet tungt på markedet med deres væsentligt bedre pris/ydelse...

Jeg må ganske vist erkende, at der er forbavsende få spm. vedr. PentiumII/III
Nogle stykker har de vel trods alt solgt....
Men hvis du \"ingen\" spm. ser vedr. Intel...så ser du altså ikke særlig godt efter
----------------------------------------
Prøv evt. at underbygge dine påstande om \"AMD-problemer\" med link til bare ét
anderkendt \"Hardware Rewiwiew link\", som udtaler sig om dette...
...Jeg husker kun ét tilfælde heraf,og det er \"Tom\" som udtaler sig kritisk om stabiliteten på den \"gamle\" PentiumIII ........

mvh ;-)
Teknik
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 17:39 #87
souledge:

http://www1.amd.com/athlon/mbl
Felt 1: Athlon 1000 (Slot*)
Felt 2: ATX

* Refers to the new slot A AMD Athlon™ processor featuring performance-enhancing cache memory.
Avatar billede teknik Juniormester
31. december 2000 - 17:43 #88
>>Kharder
...ville lige \"dokumentere\" mht. PentiumIII 500  (NB! gælder kun 0,25my processoren!)
http://www6.tomshardware.com/cpu/99q3/990823/performance-01.html#pentium_iii_was_cranked_up_to_650_mhz_as_well_

Kom så lige (tilfældigvis) i tanke om 1,13Ghz fiaskoen fra Intel
..men jeg går ud fra, at jeg ikke behøver at dokumentere den også...
...er det et \"must\", så bare søg hos Tom\'s eller Sharky..eller Anand...eller ..hvorsomhelst ;-)
Tror at de alle fik den historie med på \"forsiden\"..

Undskyld min \"ensidighed, men jeg er ikke stødt på nogen kritik af stabiliteten for
AMD processorer som er nyere end en K6-II...og det er ærlig talt en \"gammel\" historie

Virkeligheden i processorverdenen p.t. ser altså (jvf. ovenstående) lidt anderledes ud end den gjorde for 2-3 år siden, hvor AMD var \"skod\" og Intel det \"eneste rigtige\" valg.
...og merprisen faktisk var berettiget.

Nu om dage, så er der i mine øjne tale om fuldt ligeværdige konkurrenter, hvor AMD har valgt at lægge sig på det laveste prisniveau af de to reelle kombattanter
Avatar billede johannielsen Nybegynder
03. januar 2001 - 14:05 #89
--------->webgeniet!!!

SE SÅ AT FÅ AFSLUTTET DETTE HERSENS SPØRGSMÅL!!! Jeg hader at se ¨på gamle flag!!

Det er jo næsten et år gammelt!!!
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. januar 2001 - 10:50 #90
Souledge - 50
Teknik - 25
Tordenskjold - 24
Driis - 21
X\'tom - 15
johannielsen - 15
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. januar 2001 - 10:58 #91
Ups, i stedet dette:
Souledge - 60
Tordenskjold - 30
Driis - 30
johannielsen - 20
Soti - 10