Avatar billede zulu Nybegynder
20. september 2003 - 11:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tv-out - det meste virker, jeg kan bare ikke se filmen

Jeg har lige købt tv-out kabler, og det meste virker. Der er farver på tv-skærmen, der er lyd gennem anlægget. Jeg kan se alt det, jeg også kan se på computeren. Men jeg kan ikke se en film, hvis jeg sætter den på. Hverken i DivX Player eller i Microsoft Media Player.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
20. september 2003 - 11:20 #1
På nogle kort kan du sætte flueben ved "overlay" - det kan hjælpe
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2003 - 11:22 #2
ved ikke hvilket grafikkort du har - det er ret vigtigt at vide... men umiddelbart er der to muligheder;

1 (den dårlige) sæt tv til primær og monitor til sekundær... så kommer der billede på tv men sort skærm på monitoren.

2. gå ind i indstillinger for grafikkortet - find punktet "overlay" og sæt bolle i punktet "teatertilstand", så burde filmen vises på både monitor og tv
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2003 - 11:28 #3
keysersoze >> Gælder kun for ATI kort :o)

Har du gforce, før flg.:

Overlay:

egenskaber for skærm -> instillinger ->
avanceret -> geforce fanen ->
yderligere egenskaber-knappen ->
overlaystyringsenheder -> styringsenheder til videospejling ->
vælg feks. kildeforhold. Dette gør at dine film blir vist i 'fuld skærm'
Avatar billede zulu Nybegynder
20. september 2003 - 11:33 #4
Mit grafikkort er et ATI MOBILITY RADEON 7500. Jeg kan ikke se, jeg har mulighed for at sætte kryds i "overlay". Jeg kan godt finde fanebladet, men har mulighed for at justere lys, kontrast, gamma mv. herunder.
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2003 - 11:37 #5
find faneblad overlay og gå ind i "indstillinger for klon-tilstand" - det burde der være
Avatar billede zulu Nybegynder
20. september 2003 - 12:05 #6
Jeg har hverken mulighed for at afkrydse overlay, eller gå ind i teatertilstand eller gå ind i indstillinger for klon-tilstand. Nu er min tv-skærm tilmed blevet sort/hvid igen...
Avatar billede zulu Nybegynder
22. september 2003 - 09:41 #7
Nogen ideer til, hvad jeg gør? Har det evt. noget med sekundær og primær skærm at gøre? Kan nogen give mig en overskuelig guide til, hvordan man sætter tv-out op på en bærbar IBM T30 med et ATI grafikkort?
Avatar billede zulu Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:51 #8
Jeg har endnu ikke fået løst mig tv-out problem, så jeg lukker.