Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. september 2003 - 21:10 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Jeg har nogle div-x til pc som ikke vil?

Det er div-x format og den vil kun spille lyden. Det er noget med at man skal have et program eller noget. Er der en der har et direkte url og præcis beskrivelse af hvad jeg skal gøre for og få dem til og virke???
Avatar billede zanta666 Nybegynder
19. september 2003 - 21:18 #1
Hvilke codec typer har du installeret på din computer nu ???
DivX 5 ???
Xvid ???
Nimo codec pack ???
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. september 2003 - 21:33 #2
øhm. windows media player. hehe
Avatar billede double-g Juniormester
19. september 2003 - 21:45 #3
Du skal installere det rigtige codec.
Installer Gspot http://www.headbands.com/gspot/ så kan den fortælle dig hvad filmen er encodet med.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
19. september 2003 - 22:10 #4
Avatar billede zanta666 Nybegynder
20. september 2003 - 10:04 #5
Windows Media Player bruges rigtig nok til at afspille dine film, men der findes forskellige metoder hvormed man komprimere, altså pakker, filmene så de ikke fylder så meget. For at udpakke, eller afkode, filmene bruges et codec, som er et lille program du installere som et supplement til Windows Media Player.
De to mest brugte codec typer er DivX og XviD og kan hentes fra disse sider:
www.divx.com
www.xvid.org

Håber det hjælper dig på vej...