Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 10:20 Der er 7 kommentarer

Importeret digtal-kamera i Photoshop

Hej,
jeg har en sag jeg ikke kan se en løsning på sådan umiddelbart, og håber på at nogen har svaret.

Det drejer sig når man har installeret et digital-kamera program i Win XP, så burde Photoshop kunne læse 'direkte' i det digital-kamera program.
Sagen er så - efter at ikke have kunnen finde løsning på problemet - hvordan skal den læses og hvorfra, hvis det ikke kan åbnes/læses fra Photoshops "Filer" -> "Importere" menuen?

Det digital-kamera program er blevet installeret - dog i den gamle version: Win 98 eller Win NT. Men pga. det er den sikkert 'forsvundet' og var derfor nød til at re-installere programmet.
Programmer: Det er et Olympus Camedia til Win 2000 (floppy disk) og PQI, Travel Flash - et USB Flash Card.

LUB
Avatar billede devradio Nybegynder
19. september 2003 - 10:29 #1
Dukker dine billeder ikke op under denne computer i XP, altså som et flytbar drev.?
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 10:31 #2
Hej [devradio],
den kan sagtens læse den men ikke Photoshop - den er ikke 'registreret', så man kan ikke åbne direkte derfra.

LUB
Avatar billede devradio Nybegynder
19. september 2003 - 10:32 #3
Jamen hvis de dukker op hvorfor så ikke bare åbne dem direkte med [Åbn] istedet for at importere dem? eller har jeg misforstået dig?
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 10:36 #4
Hej [devradio],
ja - den løsning havde jeg også tænkt på. Og nej, du har ikke misforstået mig. Grunden til jeg vil have på den 'besværlig' måde, er at så er min kollega fri for at gøre den anden måde, hvilket jeg anser hende vil være for kompliceret for hende (hun er ikke haj til det computeri). Så derfor vil det både spare tid for hende og jeg.

Måske er der nok ingen andre løsninger end den 'besværlig' måde?

LUB
Avatar billede devradio Nybegynder
19. september 2003 - 10:39 #5
Jeg vil mene at åbne filerne gennem [åbn] er noget lettere for en ukyndig person end [import] osse selvom du skal importere billederne med et andet program,men det kan være en smags sag. Men umiddelbart kan jeg ikke se nogen anden løsning. Men det kan være der er nogle photoshop hajer som ved bedre?.
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 10:41 #6
Hej [devradio],
tak for at du prøvede - og indtil videre må jeg tage denne løsning.

LUB
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2003 - 15:32 #7
Fra PhotoShop
Filer - Importer - Twain - Den øverste select source  vælg dit kamera - der sker ingenting. Igen op i Filer Importer - Twain - den sidste nu skulle kameraet gerne ligge der - måske står der også bare dit kamera´s navn her nu.