Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:01 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Min computer fryser hele tiden

hej eksperten.dk
håber virkelig i kan hjælpe!

Som det fremgår af overskriften så fryser min computer flere gange om dagen, men især når jeg spiller f.eks. cs samtidig med at jeg er på ventrilo( men også når jeg bare spiller cs) det sker desværre også når jeg sidder og laver html, er på ventrilo eller sidder og hører musik.

Jeg har pænt sikkert på at jeg har haft lidt virus så det kan måske være grundene...
men samtidig kan det også være en hardware fejl :(

kan ikke rigtig skrive så meget så hvis i har brug for mere info så må i lige skrive det!

På forhånd tak
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 22:09 #1
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 22:09 #2
scan lige med panda først
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:11 #3
har gjort :/ den fandt 3 filer men de blev slettet.. grunden til at jeg måske tror det er virus er at der var nogle herinde som skrev at deres computer var blevet langsom/ustabil efter et sådan angreb
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 22:13 #4
For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må endelig ikke fixe noget selv, du kan ødelægge meget ved det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. september 2003 - 22:13 #5
Men det er også rigtigt. Du skal også scanne for spyware, for det er slemt til at få computeren til både at gå ned og til at blive frygtelig langsom. http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Til venstre ligge X-Cleaner prøv lige den, og vend så tilbage.
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:22 #6
ok jeg er gået i gang med at udføre alt hvad i har foreslået :)
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:33 #7
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 10:34:04 PM, on 9/17/2003
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAM FILES\WINAMP3\WINAMPA.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAM FILES\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\PROGRAM FILES\VENTRILO\VENTRILO.EXE
C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRAM FILES\WINZIP\WZQKPICK.EXE
D:\SOFTWARE\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37880.6037037037
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/0fb5e03023def1/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 22:35 #8
kigger den lige igennem, der går en lille halv time
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. september 2003 - 22:44 #9
Det er en ren log du der kommer med, så de forskellige scanninger du har foretaget har fjernet evt. snavs for dig.
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:45 #10
er det skidt? - jeg har måske gjort noget forkert? :/
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 22:46 #11
Det er da godt. prøv at genstarte og se om det ikke skulle være bedre, ellers er det en hardware fejl
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:48 #12
ok det går jeg lige..
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:48 #13
gør even
<---- stavehat
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. september 2003 - 22:51 #14
Ja jeg syntes da bestemt også det var godt der ikke var noget, men du har jo fortalt at der er slettet noget undervejs, så vi må jo håbe at det har løst dit problem. I modsat fald ja så har arlet ret i at det kan være det er en hardware fejl. Det kan også godt være et prg. som ikke er installeret korrekt. Bliver det ved ville jeg nu lige prøve at geninstallere det prg. hvor du altid kommer til at sidde fast i.
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 22:53 #15
enig.. problemet er bare at de er ligemeget hvad jeg laver så crasher det.. når jeg spiller cs sker det bare hurtigt - ca. 10-15 min
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 22:54 #16
Stadig væk???
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 23:00 #17
væk hvad? hvor? :)
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 23:02 #18
Det var mig, forkert spg. sorry

Hvordan ser det ud, crasher den stadig eller har vi løst problemet??
Avatar billede goof2003 Nybegynder
17. september 2003 - 23:06 #19
ja den crasher stadig :/ men nu er der i hvert fald ingen viras(kan ikke huske hvordan det bøjes ;) fik slettet en sjat der sad og gemte sig :)
men nu ved jeg i hvert fald det nok ikke er det, så nu vil jeg koncentrere mig om at gennemgå drivers (igen) og så måske tjene lidt penge til noget nyt hardware :)
Jeg er ny på eksperten.dk så jeg accepterer for jer begge - ved ikke om det er sådan man normalt gør

anyways tak og forsat god aften
Avatar billede arlet Juniormester
17. september 2003 - 23:10 #20
Takker for point *S*
Du har i hvert fald en ren computer...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. september 2003 - 00:20 #21
Velkommen til Eksperten. Det er bare helt i orden at acceptere os begge. Takker for point;) og godt du fik dine småting fjernet. Det kan jo være en hardwarefejl, men det kan faktisk også godt være en softwarefejl i det prg. som hele tiden crasher. Hvis det var mig, ville jeg prøvet at afinstallere det prg. som det er galt med og så prøve at geninstallere det.

Du kan også prøve at rep. dine systemfiler, det gøres således:
Start
Kør
Skrive: sfc /scannow
Ok
Du skal have din Windows cd i mens du gør det, så vil programmet selv installere evt. rettelser hvis der er noget galt.

http://expfaq.1go.dk/ Her kan du som ny bruger læse lidt om eksperten, og alle de forskellige muligheder du har.