Avatar billede thomasahlers Nybegynder
16. september 2003 - 18:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af Outlook på 2 computere i Netværk!

Jeg har lige fået en bærbar, og kunne godt tænke mig at
den deler Outlook sammen med min stationære pc.

Begge mine maskiner har Win XP Home + begge maskiner
har MS Outlook 2000 (Vers. 9.0.0.2814)

Har bladret hele Outlook mappen igennem her på Eksperten, for at finde et svar der hjælper mig, men de spørgsmål der er blevet oprettet, er ikke helt samme problemstilling som mig. Det jeg kan forstå er, at jeg skal bruge Exchange server, men kan ikke finde hvor jeg skal oprette dette.

Hvor begynder jeg, og hvordan skal jeg sætte mine maskiner op til dette???
Avatar billede bredker Nybegynder
16. september 2003 - 18:12 #1
er det fordi at du vil kunne hente de samme mail på begge maskiner
Avatar billede thomasahlers Nybegynder
16. september 2003 - 18:14 #2
ja, mail kalender mv - så det kører ens på begge maskiner.
Avatar billede bredker Nybegynder
16. september 2003 - 18:16 #3
med mail kan du bare bede den om at gemme en kopi på serveren
så kan du hente den fra begge maskiner
Avatar billede thomasahlers Nybegynder
16. september 2003 - 18:17 #4
Jamen mit problem er at oprette en Exchange server, så jeg er slet ikke nået dertil endnu.
Avatar billede janorakel Nybegynder
16. september 2003 - 18:17 #5
Jeg har prøvet, at dele mapper i OutLook. Det går aldrig som man ønsker det...
Exchangeserver er en dyr ting, men jeg kan anbefale PhpGroupWare på http://phpgroupware.org .
Du skal bare sætte en webserver(bruger Apache) og en SQL-database(MySQL) op. Og selvf. installere PHP. Det er meget nemt at sætte op...
Det koster kun lidt tid, men det er mindst lige så hurtigt at sætte op som Exchange.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 18:17 #6
har du en exchange server ?

du kan få en trial her

http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/trial/2003.asp

men når den er udløbet koster det kassen
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 18:29 #7
gemmer outlook ikke alle oplysninger i sin pst fil! så kan du jo bare dele dne på netværket! også få begge til at pege på den samme pst fil, problemet er jo bare at man ikke kan arbejde 2 på den samme fil.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2003 - 09:16 #8
Det kan du faktisk godt uden at have en exchange server (næsten).

Problemet er at du sikkerh henter mail med pop3, og den henter jo mailen ned på din lokale maskine.

Du kan indstille pop3 til at gemme en kopi af alt mail på serveren, dermed kan du hente net på både din stationære og din bærbare. Der er to problemer i denne løsning, dels bliver mail så ikke fjernet fra serveren når du henter mail, det skal gøres manuelt, og dels vil du ikke have samme sendt mail på begge maskiner, her vil den sendte mail kun ligge på den maskine den er sendt fra.