Avatar billede dooley Nybegynder
16. september 2003 - 13:15 Der er 4 kommentarer

IPtables - DNS opslag

Hejsa

Har følgende system:

Linux Redhat 8.0 med 3 netkort kørende.

eth0 - WAN
eth1 - LAN
eth2 - DMZ

På mit Lan har jeg har jeg en Win2000 DC stående.
På min DMZ har jeg en Win2000 jeg gerne vil have på min Win2000 DC.

Kan dette lade sig gøre?
Kan du give et eksempel på hvad der er jeg skal tilføje af linier i mit script? Hvilke porte osv!?
Avatar billede mfalck Praktikant
16. september 2003 - 13:31 #1
hm uden at være specielt velbevandret i windows netværk (og specielt DC)- jeg tror du kan slippe om det ved at åbne for port 137-139 og 445 imellem lan og dmz
Avatar billede mfalck Praktikant
16. september 2003 - 13:32 #2
måske skal den også kunne have adgang for andre porte ala dns ?
Avatar billede dooley Nybegynder
16. september 2003 - 14:00 #3
Ved det, har snart prøvet alt. Kan ik få det til at funke!
Avatar billede mfalck Praktikant
16. september 2003 - 14:01 #4
har du husket at åbne både for udp og tcp - evt prøvet at åbne for alt mellem win2k og win2k DC ?