Avatar billede conehead Nybegynder
16. september 2003 - 08:47 Der er 1 løsning

hent filer fra remote machine

Som nybegynder har jeg store probs med at overføre filer i et lokalt netværk. Jeg vil hente en stor mappestruktur fra en Solaris maskine. Jeg kan forstå, at der er mange måder at gøre dette på, men kan ikke få noget til at virke. jeg skal blot have overført filer fra forskellige brugerkonti der ligger i /home/export. Selvom jeg er logget ind som root meldes der fejl som om der er rettighedsproblemer.

Hvordan får jeg lettest hentet disse filer? Evt links til uddybende forklaringer/eksempler.
Avatar billede vkjaersgaard Nybegynder
16. september 2003 - 09:06 #1
man scp :-)
installer ssh/scp pakkerne, brug
scp -r source user@dest:/some_dest_dir_on_remote_machine

mvh
Verner Kjærsgaard