Avatar billede disco_keld Nybegynder
15. september 2003 - 15:40 Der er 12 kommentarer

Flere der arbejder på samme VS.NET projekt?

Hej med jer...

Vi er to der sidder og arbejder, på samme Visual Studio web projekt som ligger på en server.

Vi har hver vores klient pc, så vi connecter hver for sig til projektet og arbejder på det.

Mit spørgsmål er så, hvordan man undgår at VS.NT  hele tiden ber en om og save eller reload hvis en af os compiler eller laver en ændring, i den del af solutionen vi arbejder med.

Den hopper nærmest tilbage, og viser gamle filer m.m. som om man ikke har gemt.

Nogen der har erfaring med det?

Mvh

DK
Avatar billede clausjul Nybegynder
15. september 2003 - 15:41 #1
Det er netop for at undgå at man overskriver hinandens filer...
Avatar billede disco_keld Nybegynder
15. september 2003 - 15:41 #2
hvad skal man så, siger du?

Vi arbejder nemlig ikke på de samme filer....
Avatar billede lauge Nybegynder
15. september 2003 - 15:43 #3
I skal bruge Visual Studio Source Safe.
Så ligger der en version på en server hvor i så begge "låner" filerne som I arbejder på.
Avatar billede lauge Nybegynder
15. september 2003 - 15:44 #4
Avatar billede disco_keld Nybegynder
15. september 2003 - 15:45 #5
>>> lauge!

Hvordan for jeg fat på det?

Er det bare en update, af VS.NET eller hvad?
Avatar billede disco_keld Nybegynder
15. september 2003 - 15:45 #6
Oki doki...

:-)
Avatar billede lauge Nybegynder
15. september 2003 - 15:52 #7
det er lidt bøvlet at sætte op, men der er en masse hjælp.Det er for SUPER fedt når det først virker!!!
Avatar billede disco_keld Nybegynder
15. september 2003 - 15:55 #8
okay....

men hvor downloader jeg det?

Jeg kan ikke finde det.
Avatar billede odegaard Nybegynder
15. september 2003 - 16:58 #9
Det gør man ikke. Læs lauge's link, og klik på "Get Visual SourceSafe 6.0"
Avatar billede guidmaster Nybegynder
15. september 2003 - 22:39 #10
Et alternativ kunne jo være CVS. Tag et kig på http://www.tortoisecvs.org/ og http://www.cvsnt.org/wiki/
Avatar billede odegaard Nybegynder
16. september 2003 - 00:46 #11
guidmaster: CVS er også ret cool, men findes der den samme integration i VS.NET som med VSS?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
16. september 2003 - 08:13 #12
odegaard: Desværre er der ikke nogen integration med VS endnu, men der arbejdes på det(http://sourceforge.net/projects/cvssccplugin/). Jeg har desværre også oplevet at integrationen mellem VSS og VS ikke altid har været helt så god. Bl.a. har vi flere gange oplevet at VSS ikke fik tjekket ændringer ind :(