Avatar billede deathblow Nybegynder
15. september 2003 - 00:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Extern 250 gb hdd langsom overførsel via usb 2.0 til intern hdd??

Hejsa.. jeg har lige lånt min kammerats externe hdd.. og er ved at hente ting og sager over på min computer.. det køre over usb 2.0, hvilket, ifølge min kammerat, burde gå ret stærkt.. Han har prøvet det ved nogen af hans andre kammerater hvor overførslerne gik hurtigere.. men ved mig.. der snøvler den sig afsted..500 mb tager sq næsten 40 min :-/

jeg har et asus a7k333 motherboard som understøtter usb 2.0.. nogen som ved hvorfor det køre SÅ langsomt?

på forhånd tak
Avatar billede deathblow Nybegynder
15. september 2003 - 00:50 #1
Jeg undskylder hvis dette ikke er den rigtige kategori at poste dette i.. men postede der hvor jeg mente det skulle være
Avatar billede fbhzone Nybegynder
15. september 2003 - 00:50 #2
Har du installeret USB 2.0 driverne fra bundkort CD'en?
Avatar billede deathblow Nybegynder
15. september 2003 - 00:51 #3
Jeg kan nævne jeg har windows 2k pro.. 768 mb pc211 ram.. seagate hdd 7200rpm
Avatar billede deathblow Nybegynder
15. september 2003 - 00:52 #4
tror jeg ikke jge har.. har aldrig brugt usb (pånær min mus).. og min kammerat mente ikke man skulle.. menvil da lige prøve at se om jeg kan installeret det fra bundkort cd'en
Avatar billede fbhzone Nybegynder
15. september 2003 - 00:53 #5
Ja det synes jeg lige du skulle prøve, da windows ik altid kan finde ud af det, og da slet ikke 2k som er en ældre udgave af windows
Avatar billede deathblow Nybegynder
15. september 2003 - 01:16 #6
okay.. det hjalp en hel del vil jeg sige :).. men han snakkede noget om han havde overført 3 gb på omkring 1 min.. men er ikke helt sikker på om han snakkede om noget andet (han havde et andet kable med, som man også kunne bruge, skulle være hurtigere end usb.. men mit motherboard var lidt for gammelt til at have sådan et stik)..

men er der evt. noget andet som jeg kan gør for at forøge hastigheden?.. pt tager det omkring 10 min vil jeg tro, at overfører 500-1000mb.. ca. altså
Avatar billede fbhzone Nybegynder
15. september 2003 - 01:34 #7
FireWire snakkede din kammerat om.

Jeg vil mene at hastigheden du har nu er fin for usb 2.0
Avatar billede deathblow Nybegynder
15. september 2003 - 03:24 #8
ja.. det var det det hed ;)

well.. oki.. takker mange gange for hjælpen :)
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 09:53 #9
du er sikker på at dit USB kabel understøtter USB2 ik, hvis du skifter til det kan det måske også hjælpe lidt mere på hastigheden på overførslen.
Avatar billede Kasper Nybegynder
15. september 2003 - 21:57 #10
1. Du skal installere nyeste drivere til dit Intel chipset fra Intel´s webside
2. Du skal hente de nyeste device drivere til din USB harddisk på producentens webside.
Så får du den bedste performance du kan opnå på din computer.