Avatar billede fister9 Nybegynder
14. september 2003 - 20:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Dækker garenti på mobo som døde under BIOS update

Gør den det?

Svar nu og få dine (usle) point...

(dette er ikke mere værd.. jeg gider bare ikke gå ind og kigge)
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2003 - 20:28 #1
salavet en fejl , dækker den ikke
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2003 - 20:29 #2
hvis du selv har lavet en fejl
skulle der stå
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2003 - 20:30 #3
salavet??? Nyt dansk ord?

Men nej, det gør den sikkert ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2003 - 20:30 #4
;)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. september 2003 - 20:30 #5
forhør dig hos forhandleren...mener det er dækket hos nogen
Avatar billede fister9 Nybegynder
14. september 2003 - 20:36 #6
Ok jeg havde ikke regnet med at jeg ville stille supplerende spørgsmål og i er ikke forpligtet til at svare... Det er næsten ikke 3 point værd...

Men hvordan f* kan man se om det er selvlavet? Computeren kan ikke engang boote op og læse fra en diskette - den er helt sort...100% sort.. (Selvom man kan høre maskinen kører)... Jeg har købt det hos pc-fokus... Jeg prøvede at opdatere med en gammel bios-version... det burde kunne lade sig gøre... og jeg fulgte instruktionerne i awdflash til punkt og prikke..

vil i kalde det selvlavet?
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2003 - 20:40 #7
er du sikker på at det er den rigtige bios
er der ikke en jumper til at risette den , ellers prøv at tage bateriet ud i en ½ time og se om den ikke selv går tilbage til fabriksinstillingerne
der må være noget om det i din manual
Avatar billede fister9 Nybegynder
14. september 2003 - 20:53 #8
Det råd fik jeg engang før og de virkede.. Men dengang var den nede pga ekstrem overclocking.. jeg har en ide om at jeg smadret hele biosen... den er jo belvet opdateret... Men det er et forsøg værd... Prøver i morgen...

ja jeg er helt sikker... ikke på at det var den jeg havde i gamle dage og som virkede, men helt sikker på at den er til mit (og kun mit) bundkort..
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2003 - 21:46 #9
Der ligger et tip til dig i det oprindelige spørgsmål.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2003 - 21:54 #10
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2003 - 23:37 #11
Opdatering af bios, er på eget ansvar, og dækkes ikke af garanti, hvis det går galt.
Avatar billede itopia Nybegynder
15. september 2003 - 07:55 #12
Send det til rep. på garanti, men sig intet om at det skete under en Bios upgrade - sig at den pludselig ikke ville starte...

Der er faktisk nogle fabrikanter der giver garanti på Bios upgrades - det er normalt dem der også har indbygget Bios recovery... lol

Det hører til sjældenhederne at man smadrer et moderne board med en bios recovery - er du helt sikker på at der ikke findes sådan en funktion på dit motherboard?

Held og lykke
/iTopia
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. september 2003 - 08:16 #13
Jeg fik at vide hos en forhandler, at var det nødvendigt med bios update, dækkede de. Men var det kun for at opdatere biosen gjorde de ikke. Er shg.dk...
Avatar billede fister9 Nybegynder
15. september 2003 - 19:03 #14
Det var ikke nødvendigt i starten... Så opdaterede jeg og fandt ud af at det var nødvendigt at skifte tilbage!

Det virker ikke at fjerne batteriet...
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 19:05 #15
Har du prøvet med den autoexec.bat?
Avatar billede fister9 Nybegynder
15. september 2003 - 19:08 #16
Yep det virker ikke... Den er helt død... Jeg regnedeheller ikke med at det virkede for den læser overhovedet ikke på drevet. Den står bare og sover så snart jeg tænder den..
Avatar billede fister9 Nybegynder
15. september 2003 - 19:11 #17
Nå jeg giver op... Tror jeg prøver at sende bundkortet tilbage... 1000 tak for indsatsen... Havde jeg vist jeg ville komme med supplerende spørgsmål ville jeg nok have sat det lidt højere end 3 point... Jeg kan ikke engang splitte pointsne op imellem jeg, men vi kan sige at den der kommer med det første svar får 2 point... og den der kommer med det næste får det sidste point.. Vi kan ligeså godt få lidt sjov ud af at alle kun har kommenteret :o)
Avatar billede fister9 Nybegynder
15. september 2003 - 19:13 #18
Hehe... Fromsej... Du linkede til mit andet spørgsmål, så man kan godt sige at jeg har læst det ;o)
Avatar billede wickedd Juniormester
15. september 2003 - 19:13 #19
klik på point foroven og hæv den...
"ville jeg nok have sat det lidt højere end 3 point..."
Avatar billede fister9 Nybegynder
15. september 2003 - 19:14 #20
Hvis nu jeg ikke kan få nyt mobo, kan i så forresten anbefale at jeg får en ny bios hjem fra holland? den koster ca. 17 euro?
Avatar billede fister9 Nybegynder
16. september 2003 - 16:52 #21
Så er det gjort... Men der er stadig ingen og give dem til...