Avatar billede sslarsen Nybegynder
13. september 2003 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dvi kabel type

Hejsa

jeg har lige anskaffet mig en Samsung 191t Tft skærm, som har analog og dvi indgang.

Jeg vil gerne udnytte at mit grafikkort også har dvi, og vil få fat i et dvi kabel.
Men min søgen har gjort mig lidt forvirret.
Jeg har fundet ud af at der er 15, 21, 25 pin dvi kabler med han i begge ender.
Er der nogen der kan fortælle mig hvilken type jeg skal anskaffe mig?
Avatar billede hub Nybegynder
13. september 2003 - 14:49 #1
http://sandberg.bmp.dk/worldwide/prod.asp?prod=506-30  har samme skærm og bruger dette (købt i Computercity, Glostrup 299,-)
Avatar billede sslarsen Nybegynder
13. september 2003 - 15:35 #2
Det er nok næsten det samme som itbutikken.dk sælger til 231,-
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=20303

Men der står noget med dual link til det du henviste til. Ved du hvad det er?
Avatar billede hub Nybegynder
13. september 2003 - 17:05 #3
Jeg vil tro, at det har noget med båndbredde at gøre. Det er åbenbart standard med dual link  http://www.connectmypc.com/index.cfm/fa/items.main/parentcat/4081/subcatid/0/id/44777
Avatar billede hub Nybegynder
13. september 2003 - 17:06 #4
og ja, det du linker til er -på nær prisen - det samme..
Avatar billede sslarsen Nybegynder
13. september 2003 - 17:07 #5
OK, så prøver jeg at købe det og se.

Hvordan er kvaliteten i forhold til alm analog?
Avatar billede hub Nybegynder
13. september 2003 - 17:13 #6
Billedet der i forvejen er usædvanlig skarpt og detaljeret, bliver endnu mere "sprødt". Man undgår osse en masse settings, da alt på nær lysstyrke og kontrast styres af grafikkortet. Det kan i starten være lidt tricky (på visse bundkort) at få den til at vise bios på ´DVI, så behold analogkablet i skærmen, indtil du har fundet ud af indstillingerne. Skift mellem analog/digital på exit knappen på skærmen..