Avatar billede jp1406 Nybegynder
12. september 2003 - 21:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Intern domain blokere for mail og webadgang

Jeg er kommet i den situation at jeg fra det interne net ikke kan få adgang til min egen hjemmeside og mail. Alle andre hjemmesider er der ikke problemer med.

Jeg tror problemet ligger i, at der kører en domainserver på LAN siden med samme navn som hjemmesiden; (er på et webhotel) Altså hjemmeside.dk på lan siden og hjemmeside. dk på internettet.

Det har tidligere ikke været noget problem at jeg ikke kunne på min hjemmeside. Men efter at vi har skiftet web/mail hotel og domaine navnet nu indgår i navnet på den indgående postserver kan jeg ikke få mail igennem e-mail klientet

konfiguration
WIN 2000 SMB
Er domainserver
Et netkort i serveren
Hvis jeg stopper for ISA tjenesten ikke noget Internet
Er DHCP server

Jeg ønsker en løsning hvor jeg ikke skal skifte Domainennavnet på LAN siden?

Med venlig hilsen jørgen
Avatar billede slowboat Nybegynder
12. september 2003 - 22:04 #1
Hvorfor ikke skifte navn, altså ikke på domænet, men internet domain name på dit intranet(LAN) ? F.eks min-interne.hjemmeside.dk.
Du har vel kun interesse i, at tilgå den officielle hjemmeside på den offentligt tilgængelige version ?
Avatar billede kenp Novice
12. september 2003 - 23:07 #2
ellers kan du jo prøve at indstaste dit domæne i din host fil sammen med ip-adressen og så se om det ikke hjælper.
Avatar billede leif Seniormester
12. september 2003 - 23:36 #3
Det er efter min mening en dum idé at kalde sit AD det samme som et domæne som ligger på en server ude i byen, dvs. kalde sit AD hjemmeside.dk hvis hjemmeside.dk peger på en server et andet sted, altså på et webhotel i byen.

Ellers kald dit AD hjemmeside.local eller lign. eller endda AD.hjemmeside.dk !!!!
Avatar billede jp1406 Nybegynder
13. september 2003 - 08:55 #4
Jeg har ikke selv sat serveren op, og har ikke serlig forstand på det. den blev sat op af leverandøren
Til Slowboat og leif
Ja det har I ret i, men jeg vil prøve om det ikke var mulig at få det til at virke med navn. Især fordi at hvis klienterne ikke kan logge på virksomhedsdatabasen på mandag er jeg en "død mand" Desuden sidder jeg ikke fysisk ved serveren. men med et fjernstyringsprogram. Kan ikke rette klienter til

Til Kenp
Jeg vil prøve dit forslag her i weekenden
Avatar billede jp1406 Nybegynder
13. september 2003 - 11:51 #5
Hejp Kenp
Jeg har sat det ind i host og det virker nu tak
Point til dig
Avatar billede jp1406 Nybegynder
13. september 2003 - 11:55 #6
Hej igen kenp

Hvordan kan jeg give point til dig
Avatar billede jp1406 Nybegynder
13. september 2003 - 12:43 #7
Ja hej igen.

Jeg trode at mailen virkede, men det var på min igen remote computer (snydt af billedet) web virkede med det samme

Men så taste jeg ip adressen  ind på mailserveren, så nu virker det. Har ikke prøvet med ftp. men fremgangsmåden er sikkert den samme

Tusind tak,
Avatar billede kenp Novice
13. september 2003 - 13:04 #8
hjælper hvis jeg ligger et svar :)
Avatar billede kenp Novice
13. september 2003 - 13:10 #9
du kan jo taste det hele ind i din host både med din mail og ftp mv. men det i skal overveje det er at kalde jeres ad noget andet! for ellers skal du til at rode med host filen hvergang i udskifter en computer (og kan man så huske det)