Avatar billede expallan Nybegynder
24. december 2000 - 14:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bundkort !

Jeg skal købe nyt bundkort til Duron/Thunderbird. Jeg regner med 1-1500 ,-, hvad vil i anbefale ?
Jeg har set på et \"Abit KT7-Raid\", det skulle være til Socket A, men ud for cpu oplysningerne står der Amd Athlon, kan dette anbefales ?
Avatar billede mjl Nybegynder
24. december 2000 - 14:33 #1
Asus eller Aopen
Avatar billede krusell Nybegynder
24. december 2000 - 14:37 #2
Avatar billede krusell Nybegynder
24. december 2000 - 14:39 #3
Jeg mener helt klart asus, men Abit\'s mobo er heller ikke dårlige.
Mener slet ikke aopens har noget at skulle sige her, men kender også meget lidt til deres mobo\'s
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2000 - 14:59 #4
Aopen laver ekstremt stabile Mobo\'s, men hvis du vil overclocke skal du have fat i Asus \"7\" serie...eller Abit...
BTW kan Solteks AMD serie også overclockes på samme måde som Asus. Med switche på Mobo\'et. Smart nok..
Avatar billede toast Nybegynder
24. december 2000 - 15:42 #5
ASUS A7V eller ABIT KT7-Raid, har du tænkt dig at bruge raid, så er abit naturligvis det bedste, men ellers A7V<---Ønsker jeg mig i julegave ;)!!!
Avatar billede hanshenp Nybegynder
24. december 2000 - 15:52 #6
Jeg mener at du enten skal købe dig et epox, eller asus bundkort. Du skal enten købe den der hedder Asus A7V, hvilket er et totalt godt kort, med mulighed for overclockning. Men et meget godt alternativ er epox\'s EP-8KTA2 ATX. Asus bundkortet kan købes for omkring: 1600 kr, og Epox bundkortet omkring 1500 kr.  God jul.
Avatar billede dar Nybegynder
24. december 2000 - 16:39 #7
toast>> Hehe, det ønsker/ønskede jeg mig også...<:-)
Avatar billede sutminmega Nybegynder
24. december 2000 - 17:37 #8
Du skal købe et:  Asus A7PRO ATX
Med spec.:
CPU: AMD Thunderbird TM/Duron TM 550MHz~1GHz
Chip: VIA Apollo KT133
Slots: 5 PCI/1 AMR/1 AGP
IDE: 4-Ultra DMA/66 SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins
Cache: On Chip
Warranty: 1 year

Asus A7PRO ATX
CPU: AMD Thunderbird TM/Duron TM 550MHz~1GHz
Chip: VIA Apollo KT133
Slots: 5 PCI/1 AMR/1 AGP
IDE: 4-Ultra DMA/66 SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins
Cache: On Chip
Warranty: 1 year

Kr. 1384 incl. porto hos IT butikken p adr.:
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=UniA7Pro

Med venlig hilsen Daniel
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2000 - 09:04 #9
Stammer du? ;-P