Avatar billede billeschou Nybegynder
11. september 2003 - 16:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stabilt netkort under WinXP

Jeg er på jagt efter et netkort der kører 100% (eller tilpas tæt på) stabilt under Windows XP. Mit nuværende er jeg absolut ikke tilfreds med. Mit netkort fra Sandberg bruger feand5.sys og den giver mig kun problemer. Jeg sad igår og rodede med at opdatere driveren. Desværre giver den seneste driver på deres hjemmeside kun flere problemer. Bruger jeg den nyeste driver, fryser min PC under opstarten.
Så erfaringer med stabile 10/100 netkort under WindowsXP der ikke bruger feand*.sys modtages med glæde.

På forhånd tak
Avatar billede clohse Nybegynder
11. september 2003 - 16:56 #1
Hvad med 3com de køre bare!
Avatar billede wickedd Juniormester
11. september 2003 - 17:03 #2
Unex er gode - Har kørt på min XP i lidt over 1 år uden problemer overhovedet
Avatar billede powerade Nybegynder
11. september 2003 - 17:05 #3
Er enig med clohse, 3Com er vejen frem. Dette kort er ganske udemærket og rigtig godt til prisen.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1454577903
God fornøjelse. ;o)
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 17:07 #4
Avatar billede shamanic Nybegynder
11. september 2003 - 17:20 #5
som nævnt af nmh, Realtek er rigtig godt, linket som nmh linker til og hvor netkortet i toppen der koster 60 kr. m. moms, fungere upåklagelig, har et i begge mine computer og der følger en diskette med med driver til alle styresystemer, deriblandt Win XP.
Avatar billede shamanic Nybegynder
11. september 2003 - 17:22 #6
hehe det er et edimax kort, men med et realtek chip på. Men det er de kort jeg bruger.
Avatar billede billeschou Nybegynder
15. september 2003 - 12:33 #7
Valget faldt på et 3Com kort, primært fordi ingen af 10/100 Edimax kortene havde en specifik XP driver. Nu har jeg så testet kortet uafbrudt siden i fredags og pc'en er ikke gået ned endnu, så det ser ud til at det nye kort har løst mit problem. Og det er jo dejligt :)