Avatar billede morrissey Nybegynder
11. september 2003 - 11:52 Der er 3 kommentarer

Pause og play flere clips - samtidig! (realtime)

Jeg har et movieclip med flere movieclip indeni - som hver især bliver aktiveret når moder-movieclippet når til nogle specifikke frames.

(jeg har lavet 2 knapper - pause og play)

Jeg vil gerne gøre således at jeg kan pause og play alt.

Indtil videre har jeg kunne pause selve moder-movieclippet, og de underliggende clips - men når jeg trykket PLAY (på min knap), så fortsætter det underliggende movieclip ikke igen - det kan jeg gøre vha. en CONTINUE, men så starter moder-movieclippet ikke igen?!

Håber jeg har forklaret mig godt nok  ;)
Avatar billede ditlev Juniormester
11. september 2003 - 12:57 #1
Dine clips har instance navne, og du kan fortælle hvert clip, at det skal køre - fx. _root.movie1.movie2.clip.play();
Avatar billede morrissey Nybegynder
11. september 2003 - 13:00 #2
hmm .. de skal jo ikke begynde at køre allesammen samtidig når jeg trykker play - det respektive movieclip der var igang, skal blot fortsætte ...
Avatar billede barklund Nybegynder
11. september 2003 - 16:26 #3
hvis du vil synkronisere undermovieclips med et hovedmovieclip hele tiden - så lav dem som grafiksymboler istedet for movieclipsymboler - så er deres playback altid synkron med dens parent!