Avatar billede spt Nybegynder
24. december 2000 - 02:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blæser der støjer som en flymotor

jeg har et problem med min blæser enten starter den først med at køle nær man er kommet ind i windows (uden at sige ret meget). Eller også støjer den uhyggeligt meget under hele opstarten. Nogle gange holder den så kæft og kører normalt men andre gange larmer den bare videre til jeg har lukket computeren helt ned og startet den op igen. Jeg har lige skiftet min blæser på grund af problemet uden nogen mærkbar effekt (ud over at CPUen holder sig på 40 grader i stedet for at lulle rundt hved de hundrede).
Hjæælp!!
Avatar billede wikings Nybegynder
24. december 2000 - 03:08 #1
Det er nok på tide at skifte den ud eller rense den for støv. ;o) Glædelig Jul!!
Avatar billede rebecca Novice
24. december 2000 - 09:42 #2
Prøv at smører lejet med en dråbe syrefri olie, plejer at hjælpe.
Mvh.Rebecca Glædelig jul
Avatar billede johnbp Nybegynder
24. december 2000 - 10:51 #3
Hej du kan også købe en Noise Control blæser fra http://www.webconsult.dk/ Der er sikkert også andre forretninger der har dem men der kan godbetele sig at betale lidt ekstra og få ro
Avatar billede msmows Nybegynder
24. december 2000 - 16:11 #4
rebecca har løsningen, bare lige at på en del blæsere kan man trække rotoren af så man kan rense akslen, før smøring.
Avatar billede tordenskjold Nybegynder
27. december 2000 - 21:14 #5
hvis du lige har købt blæseren bør du nok få den byttet. Lyden kommer når blæserenpropellen kommer i svingninger (fanger resonans), og det skyldes nok et defekt eller slidt leje. Ideen med olie vil jeg fraråde da blæseren kan holde helt op med at virke (uden man opdager det):(
Hvis du mangler en ny blæser kan du også kigge på www.studiedata.dk, de har en rigtig god service.