Avatar billede mjall0w Nybegynder
10. september 2003 - 22:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

identd required form your host ?

hej..
efter jeg fik trust af qnet har jeg hele tiden får følgende fejl (har jeg fået at vide at nogle m8's fra irc når jeg har kommet igennem et øjeblik):
* Mjw-^eM\off has quit IRC (Killed (*.quakenet.org IDENTD required from your host))

skal man køre en identd server eller hva er det der skal til ??
Og når jeg connecter igennem bnc, skriver den bare jeg glined..

Håber i kan hjælpe..
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
10. september 2003 - 22:53 #1
Quakenet har vidst nogen problemer med deres trust system. Jeg kender en der har samme problem :-)
Avatar billede razor Nybegynder
10. september 2003 - 22:57 #2
Prøv dog at læse fejlbeskeden:  IDENTD required from your host

http://quakenet.org/faq/faq.php?c=128&f=131#131
Avatar billede izeburn Nybegynder
10. september 2003 - 23:03 #3
Nej, du skal sætte din mor til at fodre dig med kiks alt imens du ihærdigt bliver ved med at connecte til QuakeNET flere gange i sekundet. Gør dette indtil du finder ud af, at du rent faktisk skal læse din fejlmeddelelse og quakenet's tilhørende FAQ som er indrettet til folk der ikke ved bedre.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
11. september 2003 - 13:11 #4
Den har jeg læst flere gange endda.. Ved ikke lige hva en identd server er og hvor jeg kan downloade den, og hvordan jeg skal fikse problemet.. Ved i det ??
Avatar billede mjall0w Nybegynder
15. september 2003 - 17:40 #5
hm izeburn, siden du kan spille så smart kan du vel også svare mig på hvor jeg kan hente sådan en identd server og hvordan jeg skal sætte den op ?? Eller skal min mor også hjælpe med det ?
Avatar billede daquar Nybegynder
21. september 2003 - 00:33 #6
ident-serveren findes allerede i mirc (inde under options) men du skal have åbnet for port 113 udadtil.

Du har iøvrigt ikke brug for trust for at connecte hurtigere. Det har du brug for hvis du vil over grænsen for antallet af connections fra din ip.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
21. september 2003 - 08:10 #7
okay lyder godt. Men jeg bruger heller ikke trust til at connecte hurtigere til qnet, men fordi jeg kører en bnc. Men den har alligevel også de problemer selvom jeg åbner port 113 til den server der kører min bnc, men nogle gange kan det godt lade sig gøre at komme igennem, men ellers er man bare glined på bnc'en eller også skriver den Identd Required from your host :/
Avatar billede mjall0w Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:55 #8
Hmm, giver det lige en sidste chance, nogle som kan hjælpe mig for eller lukker jeg ???
Avatar billede daquar Nybegynder
15. oktober 2003 - 00:38 #9
Det lyder temmelig meget som om din bnc-server har problemer.. det kan du ikke gøre noget ved med mindre det er din gen.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
08. november 2003 - 09:52 #10
luker.. Begynder på linux istedet for, også tager jeg oidentd der :)