Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 16:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet 2003server

Jeg har problemmer med deling af mit internet igennem min 2003 server. Alt form for normal trafik virker lader det til, bortset fra nogle få hjemmesider som nogle af de andre der er på nettet bruger. fx. er der tale om jubii.dk (pga. mail)..

når jeg pinger disse sider bliver ip'en slået op i DNS'en som det skal - MEN jeg får bare timeouts....

Når jeg gentager dette direkte på serveren slår den ip'en op med det samme og får svar med det samme.

Dvs. at problemet kun opstår ved klienterne.

Nogen der kender dette problem, eller har nogle gode løsninger?

/Wraithbone
Avatar billede riversen Nybegynder
10. september 2003 - 16:07 #1
jubii svarer ikke på ping her
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 16:08 #2
Jeg plejer blot at bruge samme dns servere på klienterne som på serveren. Det plejer at virke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 16:10 #3
jubii svarer heller ikke på ping her.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. september 2003 - 16:13 #4
og har aldrig gjort det for mit vedkommende, så forstår ikke, hvis du kan få svar fra din server
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2003 - 16:16 #5
Hvilken ipaddresse svarer ?
www.jubii.dk skulle gerne være 212.112.141.240
Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 16:16 #6
UPS min fejl...

Jeg kan stadig slå ip op som jeg siger men på klienterne kan jeg ikke komme ind på hjemmesiden...

Det kan jeg på serveren...

Håber at det giver lidt mere mening nu...
Avatar billede wraithbone Nybegynder
10. september 2003 - 16:18 #7
BTW. jeg bruger min server som DNS server på samme tid da jeg kører med en domain controller.

Men igen jeg slår ip'en op uden problemmer så det er ikke i DNS'en problemet ligger...
Avatar billede wraithbone Nybegynder
11. september 2003 - 15:35 #8
og edbpriser.dk virker HELLER ikke.. :| er der seriøst ingen der kender til det her problem?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 16:19 #9
Prøv at sætte dns-serverne ind på en af klienterne, så den spørger dns serverne på internettet istedet for din server, og se om det har en gavnlig virkning.

Jeg kan huske at jeg selv havde problemer da jeg kørte med ics, og gik over til denne løsning. Men jeg kan ikke huske om det var alle sider eller kun få, som klienterne ikke kunne se.
Avatar billede langbein Nybegynder
11. september 2003 - 21:30 #10
Jubi.dk har jo tydeligvis adressen http://212.112.141.240 Hvis man kan slå opp via ip adressen men ikke domeneadressen www.jubii.dk så er det jo et dns problem. Hvis ingen av delene virker så dreri det seg vel sansynliggvis om konfigureringen av browseren på klientmaskinene. Begge de to nevnte sidene benytter vel java script. Browserne på klienten konfigurert korekt i forhold til dette ?
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. september 2003 - 09:06 #11
Tonnybrandt----> Jeg tvivler på at det vil virke og desuden vil det give mig et problem da jeg kører en Domain controller med RIS. Jeg prøver nu alligevel når jeg kommer hjem! så skriver jeg lige igen!

Langbein----> klienterne kan ikke komme ind på ovennævnte adresse. Og ang. Java så er den ene af klienterne Nyt RIS installeret (Ominstalleret) og den anden har alle former for java osv.

----------------------------------------------

Generelt består problemet ikke i at jeg ikke kan slå ipén op! når jeg prøver at gå ind på fx. edbpriser.dk slår den pænt ip op og det hele men jeg får ikke svar fra serveren (timer out) og jeg får en fejl på at siden ikke findes.

jeg kører btw ingen firewall osv. bare til orientering!

jeg har hørt om en af mine kammerarter der havde det samme problem. han løste det ved at skifte til et 3. part program. dette vil jeg muligst gerne undgå!

/Wraithbone
Avatar billede wraithbone Nybegynder
23. september 2003 - 08:09 #12
SÅ fik jeg det sgu til at virke som det skulle... det var desværre ikke nogle af de ting i sagde... jeg totalt ominstallerede, og så virkede det også med den interne DNS server på klienterne.
Men tak for hjælpen allesammen!!

/Wraithbone!