Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
10. september 2003 - 15:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Nyt chieftech kabinet

Hej.

Har lige købt et midi chieftec matrix kabinet.
Sammen med skruerne var der en bøsning af en slags.
Lige så i ved hvor stor den er måler den. Ø28,1 x 13,1 med et hul på Ø16.

Hvad pokker skal man bruge den til??????
Avatar billede wanix Praktikant
10. september 2003 - 15:29 #1
Den skal sidde rundt om de ledninger der går fra bundkortet til poxer knappen og hdd/power lyset i fronten.

Det er vist for at mindske noget strøm eller elektricitet på en elller anden måde.
Avatar billede damm_ Nybegynder
10. september 2003 - 15:30 #2
Det er en "Ferrit" ring, som du bruger til de kabler der går fra kabinet fronten ned til bundkortet. Den forhindrer dannelse af forstyrrende signaler.
Du kan gøre følgende: Kør ledningerne igennem een gang, lav et buk på ledningerne og monter en kabelstrip så ringen ikke dratter ned på bundkortet.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
10. september 2003 - 15:50 #3
Tak for svarene. Nu ved jeg da hvad den af til. Men er det overhovdet nødvændig at bruge den.
Avatar billede damm_ Nybegynder
10. september 2003 - 15:56 #4
Måske, måske ikke. Som sagt er den der for at eliminere de forstyrrende signaler, der kan opstå når du eksempelvis trykker på start knappen og tilslutter usb, hvis der er det i fronten af matrix - jeg har selv et midi dragon kabinet fra chieftec, og har da også monteret ringen. Det er helt op til dig selv, om du gider at montere den. :)
Avatar billede kuklinski Nybegynder
10. september 2003 - 16:00 #5
Det den gør er at fjerne mulige Støj signaler.. kan kun anbefale at du montere den...
Avatar billede damm_ Nybegynder
10. september 2003 - 16:02 #6
enig...