Avatar billede vedelsby Nybegynder
10. september 2003 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Password advarsel

Hejsa alle..
Hvordan indstiller jeg de advarsler der udsendes til brugeren om hvor lang tid der er til de skal skifte password?

Vi har en server 2000, og synes ikke jeg kan finde det inde i users..

Håber i kan hjælpe..
Mange tak
Vedelsby
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
10. september 2003 - 14:58 #1
under domain group policies
start- programmer administration tools og domain group policies-account policies og password policies..
Avatar billede rarom Nybegynder
10. september 2003 - 14:58 #2
er det en domain controller eller en standalone server?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
10. september 2003 - 15:00 #3
standard har en password 42 dage intil den skal skiftes.
du kan bare lave om på den eller disabel eller hvad er det nu du vil...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
10. september 2003 - 15:03 #4
sorry: det hedder domain security policies og ikke domain group policies

og hvis det er standalone server så skal du :
start- programmer administration tools og local security  policies- account policies og password policies..
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2003 - 15:06 #5
Det er under "pasword age" du indstiller det
Avatar billede vedelsby Nybegynder
15. september 2003 - 09:26 #6
Hejsa alle..
Takker for svarene.
Når jeg stiller på Password age, stiller jeg på hvor lang tid passwordet varer ik'?
Men hvordan styrer jeg advarslen (Pop-up'en) der kommer inden man skal skifte password. I øjeblikket kommer den 14 dage før og vi skulle gerne have sat den ned til 5 dage.
(Det er en domain controller vi har stående)

takker
Vedelsby
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. september 2003 - 10:17 #7
under domain group policies.
start- programmer > administration tools og domain group policies >
local policies > security options > og finde prompt user to change password befor expiraion, så kan du definer i hvor mange dage, som standard er det 14 dage.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. september 2003 - 10:31 #8
takker.
Avatar billede vedelsby Nybegynder
15. september 2003 - 10:34 #9
Det var så lidt.
Jeg takker.