Avatar billede michenlar Nybegynder
09. september 2003 - 17:52 Der er 10 kommentarer

Er det nemt at lave en database til en shop i sql

som skal virke til noget php i oscommerce.com ?

Michael
Avatar billede jinxit Nybegynder
09. september 2003 - 17:55 #1
osCommerce systemet opretter selv de nødvendige tabeller.
Avatar billede michenlar Nybegynder
09. september 2003 - 18:08 #2
Ok men jeg fik denne mail fra en flink mand igår som sagde følgende....

Pakken du har downloadet ,s akl først unzippes. Det har du gjort ikke?
Dernæst skal du læse den fil der er med, der hedder readme, eller installation, alt efter hvilken version det er.
I denne fil står alt hvad du behøver at at vide.
Filerne er lavet i .php, og du skal have en mysql dsatabase, for at installere det.
Har du det?

Så jeg har downloadet filerne men mangler en startfil til at bygge op jeg er vant til en index.html eller index.asp
Jeg ved ikke hvad en startfil hedder i php ?

Michael
Avatar billede svoeber Nybegynder
09. september 2003 - 18:45 #3
index.php

Har du læst readme-filen som din foreslår?
Avatar billede svoeber Nybegynder
09. september 2003 - 18:46 #4
= som din ven foreslår?

Hvis du slet ikke har MySQL installeret på din computer, skal du installere dette først.
Hvis du skal køre systemet på et webhotel, skal du undersøge om der er MySQL på dit webhotel i forvejen.
Avatar billede michenlar Nybegynder
09. september 2003 - 18:50 #5
JA men jeg forstår ikke alt i readme filen....

Jeg har det ikke instaleret på min pc,men kan sikkert få det på hotellet.

Michael
Avatar billede michenlar Nybegynder
09. september 2003 - 18:50 #6
JA men jeg forstår ikke alt i readme filen....

Jeg har det ikke instaleret på min pc,men kan sikkert få det på hotellet.

Michael
Avatar billede michenlar Nybegynder
09. september 2003 - 18:51 #7
Avatar billede michenlar Nybegynder
09. september 2003 - 19:10 #8
fik ikke den sidste ??
Avatar billede svoeber Nybegynder
09. september 2003 - 20:22 #9
Hvis din shop skal køre på et webhotel, skal du
1) pakke din zip-fil
2) overføre filerne til dit webhotel.
3) Læse i README filen og gøre de ting, der står der (det beskrives sandsynligvis hvordan du skal redigere nogle af filerne med adgangskoder til MySQL-serveren, samt evt. nogle konfigurationsfiler du skal køre som de første)

Har du ikke MySQL på dit webhotel, skal du først få det.
Avatar billede svoeber Nybegynder
09. september 2003 - 20:22 #10
Dit webhotel skal naturligvis også understøtte PHP