Avatar billede vis_dk Nybegynder
08. september 2003 - 18:11 Der er 6 kommentarer

ICS / Gateway problemer

Jeg har en computer stående som Gateway på mit netværk (WinXP - ICS), men lige pludselig en dag skete der det at de andre computere på netværket fik problemer med at komme på nettet.
De kan sagtens pinge f.eks. ip'er på nettet, men de fleste websider kan ikke ses (nogle kan). De kan også godt logge på ICQ, men ikke MSN... Det er sådan umiddelbart meget tilfældigt hvad de kan.
Selve gateway'en har ingen af disse problemer.

Jeg prøvede så at sætte en anden af computerne til at dele internet forbindelsen (WinXP - ICS), og her var der ingen problemer.

Så min konklusion må være at der er noget galt med den gamle gateway, siden den er den eneste der har problemer med at dele internettet ud til de andre.

Jeg har både kørt en virus og en adware scan på gateway'en uden det hjalp.

Så mit spørgsmål er: Hvad kan det være der gør at den gamle gateway ikke kan dele forbindelsen ordentligt mere?
Avatar billede vis_dk Nybegynder
08. september 2003 - 18:12 #1
"f.eks." skal selvfølgelig være "forskellige" i 2. afsnit.
Avatar billede kenp Novice
08. september 2003 - 18:13 #2
har du prøvet at fjerne ics og så sætte det på igen!
Avatar billede vis_dk Nybegynder
08. september 2003 - 19:25 #3
Ja op til flere gange, har også lige prøvet med at andet netværkskort (det som sidder ud til netværket) men det hjalp ikke :/
Avatar billede zuzezimzulze Novice
09. september 2003 - 10:22 #4
Du kan måske havde nogle trojanske heste liggende på computeren. som på den ene eller anden måde æder alt båndbredden.
I en dos prompt kan du tage og skrive "netstat" så ser du alle de åbne forbindelse computeren selv laver til nettet. Hvis den kun bruges some gateway, så burde computeren selv, ikke havde nogle forbindelser til nettet. men hvis den har kan det være du har en trojanskhest eller lign. har selv været ude for at jeg lieg pludselig havde en ftp-server på min comp. hvilket der ikke skulle, men det var en trojansk hest. og hvis folk bruger så'en ftp for vildt, vil det belaste dit netwærk.
Det er bare mine gæt.
Avatar billede vis_dk Nybegynder
09. september 2003 - 14:43 #5
Der er ikke noget galt med båndbredden, jeg downloader fint med max fra gateway'en...

Antivirus programmet fandt ingen trojaner...

Jeg ved sku ik hvad det kan være :-/
Avatar billede zuzezimzulze Novice
09. september 2003 - 18:56 #6
har du prøvet at geninstallere din gateway. Det ville jeg gøre og hvis det virkede, ville jeg ikke tænke mere over det.