Avatar billede btolstrup Nybegynder
07. september 2003 - 09:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vertikal ekspanderende menu i multiple niveauer

Hejsa i kodehajer

Jeg leder efter en menu-struktur som er velegnet til at have i ens venstre side af sitet´- f.eks. som man ser det på jp.dk, sundhed.dk(i deres venstre side), bt.dk og så videre.

Menuen skulle gerne kunne vise multiple niveauer, eller som det mindste 3 niveauer ned:

Hovedmenu 1
  Undermenu 1.1
    Undermenu 1.1.1
  Undermenu 1.2
    Undermenu 1.2.1
Hovedmenu 2
  Undermenu 2.1
Hovedmenu 3

osv......

Det skal gerne være sådanne at når man åbner en menu så lukker den anden som man havde åbnet. Sådan at forstå at hvis jeg lige nu får vist:

Hovedmenu 1
  Undermenu 1.1
    Undermenu 1.1.1
  Undermenu 1.2
Hovedmenu 2
Hovedmenu 3

og så trykker på Undermenu 1.2 - så får jeg vist følgende:

Hovedmenu 1
  Undermenu 1.1
  Undermenu 1.2
    Undermenu 1.2.1
Hovedmenu 2
Hovedmenu 3

og trykkede jeg på Hovedmenu 2 får jeg vist:

Hovedmenu 1
Hovedmenu 2
  Undermenu 2.1
Hovedmenu 3

osv. osv.

Er der ikke nogle af jer der har et script til at lave en sådanne menu; eller kan linke til sider hvor man kan finde dem??

Mvh/ BTolstrup
Avatar billede exp Juniormester
07. september 2003 - 15:06 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 17:18 #3
Kan du bruge en menu som på www.visithaven.dk, kan du få en kopi ?
Avatar billede btolstrup Nybegynder
08. september 2003 - 12:54 #4
ibtage: Kan din menu i venstre side håndterer 3 niveauer i dybden, sådan at der f.eks. er 2 menupunkter under "Velkommen" -> "Om mig" ?
Avatar billede webbygger Nybegynder
08. september 2003 - 19:10 #5
Her er en med 3 niveauer http://www.brandmandsklubben.stegenet.dk/ny_side_40.htm, som jeg kan sende til dig, hvis du er interesseret.....

Per
Avatar billede btolstrup Nybegynder
09. september 2003 - 20:13 #6
webbygger: Det vil jeg sætte pris(point) på at du gjorde. Den er jo cool og lige hvad jeg leder efter.

Du kan sende den til BTolstrup@yahoo.dk
Avatar billede dolly Nybegynder
19. april 2004 - 22:54 #7
Æv, du ikke har bedt webbyggeren om at sende koden til dette site, fordi jeg kunne godt bruge koden lige nu. Måske du vil sende den her til?
Avatar billede webbygger Nybegynder
20. april 2004 - 11:46 #8
Hej Dolly !

Her finder du koden http://www.dhtmlcentral.com/script/script.asp?id=31
Hvis du skal bruge de sammen knapper som script har, skal du højre klik på knapper under body boksen og gemme dem enkle vis i samme mappe som du ligger siden i - Du må ikke omdåbe knapperne!

God fornøjelse