Avatar billede knuden Nybegynder
06. september 2003 - 12:39 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken DVD skal jeg købe

jeg skal ud at have mig en dvd, men jeg ved ikke lige hvilken jeg skal købe.
Jeg har set at der mange forskellige dvd formater, så det skulle jo helst være en der har dem alle
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilke formater der findes på en dvd afspiller
Avatar billede krydset Nybegynder
06. september 2003 - 12:42 #1
skal du købe en dvd afspilller eller en dvd film
Avatar billede knuden Nybegynder
06. september 2003 - 12:43 #2
afspiller
Avatar billede jinglebell Nybegynder
06. september 2003 - 12:45 #3
hvor meget vil du spendere?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 12:48 #4
Jeg sidder med bladet Privat computer, hvor de tester forskellige DVD afspiller, og her er vinderen KiSS DP-500, er certificeret af DivX Networks som den eneste afspiller i verden.

Ifølge Kelkoo (http://dk.kelkoo.com/b/a/o_100796700_Kiss_DVD_DP-500.html) er det billigst at købe den her: http://www.mm-vision.dk/dvd.asp?action=vis&varenr=9334&gruppe=kiss
Avatar billede knuden Nybegynder
06. september 2003 - 12:51 #5
det skal være en af de billige
Avatar billede gol Nybegynder
06. september 2003 - 12:52 #6
Jeg ville købe en Liteon LVD-2001  som også kan afspille DivX, til 1569,- prøv at kikke på www.dvdpriser.dk
Avatar billede knuden Nybegynder
06. september 2003 - 12:58 #7
ja men nu tænker jeg på nogle af dem der er i alta/bilka/netto mm. til omkring 500kr.
det er måske noget skrammel
Avatar billede gol Nybegynder
06. september 2003 - 13:00 #8
Jeg har en United 3052, den kører ok, og kan læse det hele, undt. DivX
Avatar billede bellisimo Nybegynder
06. september 2003 - 13:59 #9
Jeg har netop været ude at kigge på DVD-afspillere idag, og jeg besøgte både Electric City og Føtex. I Electric City sagde ekspedienten at han altid anbefalede folk at købe en DVD til ml. kr. 1000-2000. Det var bedst (påstod han). Da jeg spurgte til den reelle forskel ml. en billig 4-500 kroners DVD og de lidt dyrere fik jeg en sang om processorhastighed og opdateringshastigheder etc. Han demonstrede _ikke_ forskellen på et billigt og et dyrere system, hvorfor hans ord forbliver løse påstande.

I Føtex sagde ekspedienten at han "selv havde en af de billige DVD-afspillere derhjemme, og at den var ligeså god som de dyrere". Det er jo også en påstand, og han demonstrede heller intet... tjoh, måske et slidt salgsargument.

Jeg endte med ikke at købe - og ligeså uafklaret, som da jeg tog afsted imorges.

Er der ikke nogle der har **erfaring** med de billige 4-500 kroners DVD-afspillere kontra de lidt dyre, f.eks. 1000 kroners afspillere???
Avatar billede kaper Nybegynder
06. september 2003 - 15:42 #10
Føtex har en Denver DVD-afspiller til 999,- i næsten uge, der kan tage DivX.
Avatar billede venturer Nybegynder
06. september 2003 - 21:30 #11
Selv har jeg en dyere afspiller stående derhjemme (8.000 på tilbud).
Den har jeg sammenlignet med en "gennemsnits" Pioneer til ca. 3.000 og en billig 600 kroners afspiller (kan ikke lige huske mærket).

Den billige ER ringere i billedkvaliteten. Men spørgsmålet er hvad man forventer og kræver.

Er du vant til (og godt tilfreds med kvaliteten) at se DVD film på din PC. Så kan du regne med ca. det samme på dit TV med en billigere afspiller.
Hvis du ikke ejer et fjernsyn med et over middel billedrør er der heller ingen grund til bruge for meget på afspilleren, da selve TV'et ikke kan levere så godt et resultat som den dyre afspiller.

Holdbarheden er heller ikke helt det samme. Men om den er billig eller dyr kan du godt regne med at den også virker om 2 år.
Funktioner og software mæssigt, er der ikke noget som er dårligere ved de billige.

Så dét du bør tage med i dine overvejelser er: Hvilke formater skal den kunne afspille (kig i specifikationerne). Hvor mange penge vil du bruge og hvor god en kvalitet vil du have?

Lige meget hvad du vælger vil du så med en afspiller som kan konkurrere med din egen computer og som er meget bedre end enhver VHS video.
Avatar billede knuden Nybegynder
07. september 2003 - 09:33 #12
kanon der, det hjalp lidt
men ved i så hvor der er et sted jeg kan læse om de forskellige formater.
og hvis man har en cd med mp3, skal alle filer ligge i roden ag cdén eller må de godt ligge i mapper
Avatar billede kaper Nybegynder
07. september 2003 - 11:05 #13
Vi husker vel alle sammen PC Worlds test af DVD-afspillere fra United, Kiss, Mustek, Nintaus og Sony, hvor united vandt overlegent. Og jeg undrer mig lidt over at folk gider betale mange penge for bedre DVD-kvalitet, da dårlig kvalitet tit hænger sammen med dårlig enkodning af DVDen. Hvis kvaliteten er ringe på min egen United, er den lige så ringe på en +10000kr DVD-afspiller.
Avatar billede gol Nybegynder
07. september 2003 - 11:23 #14
Avatar billede venturer Nybegynder
07. september 2003 - 16:02 #15
knuden: Hvorvidt mp3'er skal ligge i roden eller kan ligge i mapper, kommer an på afspilleren. Jeg mener kun det var de første som krævede at mp3'erne lå i roden. Dem jeg selv har prøvet har alle kunne afpsille mp3 fra undermapper på skiven.
Avatar billede knuden Nybegynder
29. september 2003 - 09:00 #16
United forbinder jeg med et fodboldhold, så selvom den vandt testen, kommer den ikke inden for mine døre.
Men du har ret, jeg tror heller ikke jeg gider at give en formue for en dvd, når de billige kan være lige så gode.