Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 18:52 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

sampling

hvordan fjerner man musikken fra f.eks. en gammel ELVIS plade, så det kun er stemmen der er tilbage! har prøvet med \"cool edit\", men er gået koldt!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
21. december 2000 - 18:58 #1
Det kan lade sig gøre. Hvis du kan få en maskine til det, eller gøre det i winamp, med dette plugin:
http://www.analogx.com/files/vremamp.exe
Husk at indspille pladen i stereo..
Avatar billede nomiz Nybegynder
21. december 2000 - 19:01 #2
Du kan også med wavefiler her:
http://www.yogen.com/bin/dl.cgi?YGVR005.zip

/vh
Simon
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 19:01 #3
Avatar billede nomiz Nybegynder
21. december 2000 - 19:02 #4
Det hedder godt nok en vocal REMOVER, men det skal du ikke tage fejl af.. De fleste plader er nemlig optaget i 2 spor, og de spor kan disse programmer splitte ad..

/vh
Simon
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 19:28 #5
Er ny på denne side, og er nødt til at arbejde lidt med forslagene,
er der ingen der kender cool edit?
jeg må sige, dette er en \"kanonside\"!!!!

hls.splice
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 19:30 #6
jo jeg kender cool edit!
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 19:33 #7
stigc!
skal jeg \"skrotte\" programmet?

hls.splice
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 19:38 #8
nej det er et super program til alt muligt! Det der med at fjerne stemmer fra sang er der vist ingen programmer der kan fuldstændig! De fleste programmer udnytter at stemme bliver optaget på en anden måde end musikken (en anden form for stereo eller et eller andet, kan ikke huske hvori frosekllen består). Derfor kan de kun fjerne stemme fra nogen bestemte sange! Gamle sange er ikke optaget på den måde!

I meget gamle sange ligger stemmen i den ene kannal og lyden i den anden! I så fald kan du bare fjerne den ene kanal!

Men ellers er der ikke så meget at gøre, end at prøve de forskellige programmer igennem!
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 19:46 #9
Tusind tak, stigc og nomiz, er nødt til at forlade side, hvad gør man ved pointene?
sorry jeg spørger så dumt!!

hls.splice
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 19:48 #10
du kan nu sagtens vente og se om der er flere der svarer!

Ellers deler dem ud ved at trykke \"accepter\"
Når flere har svret kan du trykke \"avanceret\", hvor du kan bestemme, hvem der skal have hvad!
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 19:52 #11
stigc, kan nu se, at det er ikke \"det\" det drejer sig om.
BYE!! SPLICE
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 19:58 #12
?
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 20:03 #13
sorry stigc, har formuleret mig forkert!!!!

hls.splice
Avatar billede stigc Nybegynder
24. december 2000 - 00:23 #14
men har du ikke fået velkvalificerede svar på dit spørgsmål, eller hvad? Skal du så ikke \"accpetere\"?
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. marts 2001 - 19:23 #15
lamt.. 67 til mig 200 til stig :)
Avatar billede splice Nybegynder
05. marts 2001 - 22:44 #16
ja, \"nomiz\", ja,ja!!