Avatar billede thomasahlers Nybegynder
03. september 2003 - 23:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af S-ATA?

Har set andetsteds, at jeg ikke er den eneste med følgende problem. Har prøvet mange af de løsninger som der har været med lignende produkter. Nogle der har en forklaring på følgende?:

----
Har lige investeret i A-Bit LC7 Motherboard + P4 2,6Ghz 0,13 FSB800, samt en Seagate Barracuda 120GB S-ATA harddisk.

Det er første gang jeg arbejder med S-ATA, og det har desværre ikke været helt uden komplikationer. Mit S-ATA drev forsvinder hvis jeg sætter begge mine CD-Rom drev/brænder til.
Samt hvis jeg overclocker CPU det mindste
forsvinder S-ATA drevet. Jeg har installeret den medfølgende raidcontroller under F6 ved XP installation.

Er disse S-ATA så ustabile, eller er der en løsning til problemet???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. september 2003 - 00:20 #1
du skal huske at sætte bootsekvensen rigtigt i bios
Avatar billede kuklinski Nybegynder
04. september 2003 - 08:00 #2
Nej har arbejdet en del med dem...
men prøv at hent den nyeste BIOS opdate til dit MB og prøv at Skift dit SATA kabel der kan jo stadig være en løs forbindelse iden...
og som Metal Hansen siger kontrolere om du har din bios i den rigtige orden...
p.s. hvis du ikke skal køre raid.. så behøver du ikke at tryke F6.. :)
Avatar billede thomasahlers Nybegynder
04. september 2003 - 11:53 #3
Prøvede at opdatere Bios versionen i går aftes til version 17, det hjalp :)

Anyway Kuklinski du havde ret, dermed får du piontene. Tak for hjælpen.
Avatar billede kuklinski Nybegynder
04. september 2003 - 18:30 #4
takker :)