Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 20:50 Der er 21 kommentarer

Kan ikke modtage mails

Jeg kan ikke modtage emails, efter jeg har formateret og installeret winxp pro. og office xp, jeg har prøvet at køre den test som ligger inde i outlook, og der siger den, at det hele er fuldført, jeg har også sendt op til flere emails til kontoens email, hvad kan fejlen være?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 20:53 #1
At du har sat konto oplysningerne forkert op, prøv at kikke i funktioner - e-mail-konti og check hvad der ertastet ind
Avatar billede bedsize Novice
03. september 2003 - 20:53 #2
Du har måske valgt en forkert Smtp udbyder, eller skrevet forkert.
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. september 2003 - 20:56 #3
2*bedsize > SMTP er det han sender via. Hans problem er modtagelse. Altså må det være POP3 dataet der muligvis er forkert.
Avatar billede peet-49 Novice
03. september 2003 - 20:58 #4
Pop3 kontoen eller din e-mail adresse er forkert.
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 20:59 #5
oplysninger må jo være sat rigtigt op, da jeg via testen kan lave forbindelse til pop3 serveren, og jeg har også testet på en anden computer, hvor det heller ikke virker.

Jeg kan godt sende mails!

der er blevet sendt min. 5 mails til emailen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 20:59 #6
hvilken udbyder har du..?
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 21:00 #7
teledanmark, email er *****.*******@compaqnet.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:01 #8
Så er det din smtp forbindelse det er galt med. Vær lige opmærksom på at nogle internetudbydere lukker for port 25, der er smtp porten. Der kan også være firewall problemer hvis du sidder bag sådan en og har åbnet for port 110 men ikke port 25
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:02 #9
teledanmark var en af de udbydere der lukkede (ved ikke om det stadig er sådan)
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 21:03 #10
SMTP = Udgående post
POP3 = Indgående post

SMTP-serveren er ikke mit problem, da jeg sagtens kan sende emails, jeg kan ikke MODTAGE emails
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2003 - 21:05 #11
www.eoffice.dk, kan du tjecke din mail via den webmail ????

Du skriver POP3 serveren, brugernavn og password !!!!
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 21:07 #12
kan det være at serveren simpelthen er så langsom, at der går flere år før jeg modtager mails? Jeg kan jo sagtens lave forbindelse til serveren
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2003 - 21:11 #13
Hvis det er en TDC mail server, burde det ikke være svar tiden !!!

Du er ikke sikker på din konto er lukket ??? :-)

Men kunne du via www.eoffice.dk ???
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 21:12 #14
jeg kunne logge på via eoffice, og jeg kan sende mails via adressen også
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 21:13 #15
http://kundeservice.tdconline.dk/driftsinformation/
det kan være der drift problemer hvor du bor..??
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5142_48413
her er deres vejledning.
håber det hjælper lidt
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:14 #16
Jeg tror vi taler lidt forbi hinnanden. POP3 er den protokol klienterne HENTER mail på serveren med (Og den protokol en server henter mail på en anden server med). SMTP er den protokom klienterne SENDER mail til serveren med (Og serveren sender til en anden server med)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 21:14 #17
har du en firewall installeret, så prøv at slå den fra.
Kig lige under netværksteder/højreklik sidtse faneblad..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 21:20 #18
I feltet Server til indgående post (POP3, IMAP eller HTTP) skal du skrive navnet på din indgående postserver. Den hedder pop3.mail.dk
I feltet Server til udgående post (SMTP) skal du skrive navnet på din udgående postserver. Den hedder smtp.mail.dk
citat fra tdc..
så er det vist på plads..O)
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 21:23 #19
Der er ingen firewall kørende, den i xp er slået fra og har ikke installeret nogen, jeg kører norton2002 anti virus, og har prøvet at slå scanning af indkommende mails fra, udover det, så har jeg prøvet det på 2 forskellige computere, dog på samme forbindelse.

Den er blevet formateret og udstyret med xp, før kørte den winME, på denne forbindelse, og der var ingenting galt.

bufferzone: Jeg ved praktisk ikke hvad du fabler om, fordi du siger selv det jeg sagde... smtp er til at sende mails med, og det virker korret her, indstillinger af smtp serverne hos teledanmark kan jeg ikke ændre på, men der nu mange som kan modtage mails
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2003 - 22:27 #20
Der kan jo være fejl hos TDC, ring til Kundeservice og få dem til at tjecke din mail adresse. Hvis du siger den opretter forindelse, men der ligger bare ikke nogen mails !!!!
Avatar billede zeetax Nybegynder
03. september 2003 - 22:46 #21
gør jeg imorn :)