Avatar billede esquimal Nybegynder
03. september 2003 - 10:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

brug af layers "by reference"

Hej alle eksperter

Jeg ved ikke om det her kan lade sig gøre da jeg ikke kender særligt meget til Photoshop men here goes:

Jeg ønsker at kunne oprette et billede som jeg skal bruge mange steder i forskellige billeder men som er ens alle steder. Det er selvfølgelig ikke så svært, men det tricky består i at hvis jeg ændrer "source" billedet skal denne ændring også ske i alle de andre billeder.

Det jeg skal bruge det til er nogle vejledninger hvor det eneste der ændrer sig fra gang til gang en nogle IP adresser og host adresser.

Kan dette lade sig gøre på en eller anden måde?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 10:35 #1
Der findes ikke noget macrosporg til Photoshop. Men du kan lave en action, og afvikle en Batch kørsel, når du har lavet dine ændringer.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 10:36 #2
macrosprog= macrosporg

Du kan afvikle en batch kørsel via File>Automate>Batch...

/per
Avatar billede esquimal Nybegynder
03. september 2003 - 10:37 #3
Kan du give et lille eksempel på hvordan man ville gøre det?
Avatar billede esquimal Nybegynder
03. september 2003 - 10:46 #4
Det er ligemeget, jeg har fundet ud af jeg laver det på en anden måde. Jeg genererer nogle layers via PHP som jeg bare smider oven på billedet det er meget smartere. Men tak for hjælpen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 10:48 #5
Velbekomme! Jeg vidste ikke at du havde adgang til php.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 10:50 #6
Du har nemlig stillet spørgsmålet under Photoshop: http://www.eksperten.dk/kat/232

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 11:00 #7
Så du kan selv vælge om du vil give mig point, eller selv lægge et svar og lukke dit spørgsmål.

/per
Avatar billede esquimal Nybegynder
03. september 2003 - 11:56 #8
Jo du kan da godt få point. Men det var nu heller ikke ment på den måde jeg kom bare lige pludselig i tanke om at det ville være smart at gøre det via php.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 15:01 #9
Det er også smartere med php, hvis det er en del at en php løsning.

/per