Avatar billede tnpihl Nybegynder
02. september 2003 - 20:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Link til Excel-dokument

Jeg bruger opgavestyring i Microsoft Outlook.

Under den enkelte opgave vil jeg i feltet til kommentarer placere et "link" til et Excel-dokument med en tilhørende arbejdsmanual. Her har jeg brugt en vedhæftet fil.

Dette har jeg gjort med 10 opgaver i opgavestyring, MEN nu har jeg en ændring i manualen og har gemt filen. Problemet er så bare at filen jeg har sat ind i Outlook ikke ændrer sig, så det vil sige jeg skal erstatte den alle de steder jeg har sat den ind.

Er det muligt at gøre det smartere eller ved hjælp af en genvej eller andet, så vil jeg meget gerne belønne dig med nogle point.

(dette har meget høj prioritet, så pointene er meget velfortjente) :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. september 2003 - 07:23 #1
Du kan jo skrive atien til en Excel fil i et af felterne. Eksempelvis c:\mappe\mine dokumenter\working draft.xls

VH CK
Avatar billede sap Nybegynder
03. september 2003 - 11:31 #2
Gå ind på tasken.
Insert/Object -> Vælg Create from file
Afkryds Link
Find Excel filen.
Voilá ! :)
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. september 2003 - 11:46 #3
Faktisk så har jeg lige opdaget at du kan gå ind i menuen indsæt - fil

og i den box der kommer op vælge den fil der skal indsættes, men istedet for blot at klikke på indsæt så klikker du på den lille pil ved siden af, og vælger hyperlink istedet. Så får du indsat et læink til den fil du gerne vil have fat i. Det giver samme effekt som det jkeg skrev tidligere, men det er lidt nemmere.

VH CK
Avatar billede sap Nybegynder
03. september 2003 - 17:30 #4
Ja og er nøjagtigt det jeg skrev, bare i den engelske version istedet for dansk :P
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. september 2003 - 17:33 #5
Nej det var netop ikke det samme, der findes Indsæt Objekt og Indsæt fil. Både på Dansk OG Engelsk... tjek lige igen, hvis du ikke kan finde det!

VH CK
Avatar billede sap Nybegynder
03. september 2003 - 17:40 #6
Jeg kan sagtens finde det.
Hele humlen er at det er 2 forskellige løsninger, hvoraf din sikkert er den han ledte efter:
Min Løsning:
Selve indholdet i excelfilen kommer til at ligge i tasken og bliver opdateret med indholdet, når man ændre i den pågældende fil.

Din Løsning:
Et link som henviser til et excel-ark, hvor de nyeste ændring self. ligger.
Avatar billede tnpihl Nybegynder
03. september 2003 - 18:19 #7
Takker for hjælpen. Med jeres hjælp har jeg fået det til at virke! Tusind tak.

Sap, hovedparten af pointene går til kedde65, men opret bare et svar så falder der også lidt af for din hjælpsomhed.
Avatar billede sap Nybegynder
03. september 2003 - 19:43 #8
Det er helt i orden.
God efterår :)