Avatar billede herberth Juniormester
02. september 2003 - 20:10 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Lav et stamtræ

Hej
Jeg ved godt det er et usædvaneligt spørgsmål, men jeg har brug for at lave et stamtræ over de nordiske guder og må efter 4 timers søgen på nettet opgive at finde et program eller en ide jeg kan bruge. Er der en af jer der har en ide. Ved godt at jeg kan tegne det f.eks. i adope photoshop, men jeg er ude efter noget lidt mere dynamisk.
Avatar billede herberth Juniormester
02. september 2003 - 20:14 #1
Jeg tænker måske på at bruge en træ struktur på samme måde som man opbygger en sitemap.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
02. september 2003 - 20:22 #2
I gamle dage (windows 3.11) fandtes der et program der hed noget med winfamily, der kunne lave stamtræer med klikbare personer, hvor der kunne indtastes bemærkninger
MVH Humpfrey
Avatar billede m_skau Nybegynder
02. september 2003 - 20:23 #3
Hvis du har Word, så findes der en funktion der hedder "Organisationsdiagram". Hvis funktionen ikke er installeret, så start setup fra CD'en, og tilføj funktionen.
I Word 2000 skal du klikke på "Objekt" i menuen "Indsæt" og derefter på fanen "Opret nyt". Klik derefter på "MS Organization Chart 2.0" i boksen objekttype, og trykke OK
I Word XP skal du i værktøjslinien vælge "Diagram" knappen (3 cirkler med pile imellem) og dernæst vælge typen "Organisationsdiagram"
Avatar billede humpfrey Nybegynder
02. september 2003 - 20:23 #4
Avatar billede m_skau Nybegynder
02. september 2003 - 20:24 #5
"I Word XP skal du i værktøjslinien vælge"
skulle være
"I Word XP skal du i værktøjslinien tegning vælge"
Avatar billede stefs Nybegynder
02. september 2003 - 20:36 #6
Winfamily er et ok program og så fåes det på dansk.

Jeg ville forhør her: mytolex@mytolex.dk om de ikke har et stamtræ liggende, da de har lavet en beskrivelse af alle (personer, steder, dyr ....) og deres sammenhæng, så mon ikke de også har et stamtræ liggende. Du kunne jo spørge.

/Steffen
Avatar billede herberth Juniormester
02. september 2003 - 20:37 #7
Nogle gode råd - jeg kigger lidt på det...
Avatar billede exp Juniormester
03. september 2003 - 09:16 #8
Min morfar bruger winfamily til hans slægtsforskning, og han er meget begejstret for det.
Avatar billede colorwave Nybegynder
06. september 2003 - 17:47 #9
er det i html eller hvad?
Avatar billede exp Juniormester
06. september 2003 - 17:58 #10
nope - det er et standalone program
Avatar billede stefs Nybegynder
10. september 2003 - 00:06 #11
Lægger lige et svar, jeg havde ikke set knappen med kommentar/svar.
Avatar billede exp Juniormester
10. september 2003 - 08:58 #12
stefs >>
Kan se du er ny, så du kunne med fordel lige bruge ti minutter med at kigge denne side igennem:
http://expfaq.1go.dk

herberth >>
Sorry for spam :-)
Avatar billede herberth Juniormester
03. marts 2004 - 03:32 #13
Spørgsmålet lukkes.